הסכם שלום בית – להציל את הנישואין

מהו הסכם שלום בית לחלופין גירושין, מהו נותן ומה יתרונותיו? הדרך האחרונה להצלת החיים המשותפים דרך הסכם פשוט שעשוי לפתור את המחלוקות
עו"ד טליה כהן |
הנתבעת לא מילאה חובותיה. אילוסטרציה

נתוני הגירושין של שנת 2019 מצביעים על כך שמספר הזוגות המתגרשים הולך ועולה מדי שנה. מספר הזוגות שהתגרשו בשנה זו עלה ב-3 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה. בסך הכל בשנת 2019 התגרשו ברחבי הארץ 11,465 זוגות בבתי הדין הרבניים לעומת 11,127 בשנת 2018.

כל זאת, עוד בטרם הכנסנו למשוואה את מגפת הקורונה והשלכותיה, ונדמה כי בשנה הקרובה (ואולי גם בהמשך) נצפה בעלייה נוספת באחוז המתגרשים.

עו"ד טליה כהן

נכון, יש זוגות שיגיעו אל מדרגות הרבנות ויסיימו את חייהם המשותפים ואולי טוב שכך, להם, לסביבה, לילדיהם. ואולם, בטרם נפרק את המבנה המשפחתי, חשוב לנסות, לפעול, להתפשר, לוותר ואולי קח נצליח להציל את התא שבנינו ביחד.

לצורך כך נועד הסכם שלום בית לחלופין גירושין. מדובר בהסכם הדדי שנחתם בין בני הזוג ומטרתו למצוא פתרון לסכסוך ביניהם בצורה ממוקדת ויעילה. ההסכם, שמנוסח כחוזה משפטי בין הצדדים, יסדיר בין בני הזוג את נקודות המחלוקת ביניהם.

כדאי ורצוי לנסח את החוזה בעזרת עורך דין, שידעו מחד לנסח את סעיפי החוזה בצורה ברורה וחד משמעית. איש מקצוע ידע גם להביא מניסיונו (האישי והמקצועי) ולהכניס לחוזה סעיפים שאולי לא חשבתם עליהם אך יוכלו לסייע לכם בהמשך הדרך המשותפת. כדי לפשר ולתווך בין הצדדים רצוי להישען על דמות מקצועית, אובייקטיבית שתנסה באמת למצוא פתרון לבעיות שעלו ולהוביל את הזוגיות שלכם לחוף מבטחים.

חלקו הראשון של ההסכם יעסוק בשלום הבית, במסגרתו יוגדר לבני הזוג אילו פעולות עליהם לבצע במטרה לשקם את הקשר ביניהם ולמשך איזו תקופה. חלק זה יכלול גם התייחסות להתנהלות הכלכלית בבית המשותף בתקופת שלום הבית.

חלקו השני של ההסכם יתייחס למצב בו בני הזוג יחליטו בסופו של דבר על גירושין. חלק זה מהווה למעשה הסכם גירושין בין הצדדים והוא יכנס לתוקפו במידה ואחד מבני הזוג יחליט על פירוק החבילה.

העובדה שההסכם מתייחס לשני המצבים מהווה יתרון רב. מחד הוא מנסה לפשר בין הצדדים על מנת להגיע לשלום בית ומאידך הוא מהווה עבורכם כבר הסכם גירושין. כך, שבמידה והזוג יחליט בסופו של יום על היפרדות, לא יהיה צורך להכין הסכם גירושין מחדש. העובדה שבני הזוג חתמו על ההסכם בשלב שבו הסכסוך נמצא בשלב מתקדם – מובילה לכך שהסכם הגירושין נחתם ברצון טוב מצד שני הצדדים, תוך התחשבות בבן הזוג ותוך התפשרות. כשמצב היחסים מסלים קשה יותר להגיע לפשרות.

בנוסף, חשוב לציין כי אף שההסכם טומן בתוכו התייחסות לגירושין הרי שהוא מאפשר לבני הזוג החותמים עליו הזדמנות אמיתית לשיקום הקשר, ללא חשש מפני אינטרס כלכלי או אינטרס אחר.

_______________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%98%d7%9c%d7%99%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות