אלפי דוחות קורונה חולקו על ידי המשטרה; חולדאי חנך מערך חקירות אפידמיולוגיות בת"א

המשטרה ממשיכה במתן קנסות למפרים את ההנחיות להתמודדות עם הנגיף, אף שבהתמודדות עם הלוויה ההמונית של האדמו"ר מפיטסבורג היא נותרה חסרת אונים
דניאל בן חמו |
אכיפת מגבלות קורונה, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם אתמול המשיכה המשטרה במתן אלפי קנסות למפרים את ההנחיות, בין השאר פרט ללוויה של האדמו"ר מפיטסבורג, ששם השוטרים נראו חסרי אונים מול אלפי החסידים, בירושלים המשטרה פיזרה לוויה וגם רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, שנפצע בהפגנות בסוף השבוע, חנך מערך חקירות אפידמיולוגיות של העיר ואמר שמשרד הבריאות לא בנוי לנהל משבר מהסוג הזה.

אתמול, המשיכו השוטרים בפעילות אכיפה ללא הפסקה וחילקו 5,072 דוחות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה – 2,958 דוחות, ובהם גם 1,714 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 82 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 76 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 198 דוחות בגין שהייה במקום שנאסר כגון בית עסק שפעילותו נאסרה, סוכה של אחר, חוף ים ועוד.

אמש פוזרה וטופלה על ידי המשטרה לוויה המונית בירושלים, של האדמו"ר מפיטסבורג, כאשר מאות משתתפים שיצאו מכיוון רחוב הנביאים והתכוונו להגיע לקבורה בהר הזיתים, פוזרו ונבלמו. במהלך הפעילות עוכבו ונעצרו 11 חשודים בגין הפרת התקנות ונרשמו קנסות למפרים.

בביקורת של מחויבי בידוד שנערכה אמש בכפר ערערה, גילו השוטרים כי צעיר בן 17 יצא מביתו בניגוד להנחיות והפר את תנאי הבידוד. השוטרים ביצעו אכיפה במקום ונרשם נגדו קנס ע"ס 5,000 שקלים.

במקרה אחר עצרה המשטרה לחקירה תושבת חדרה בחשד לתקיפה, זאת לאחר שהוער לה לעטות מסיכה בכניסה לבית חולים, והיא בתגובה סירבה, תקפה את המאבטח באגרוף ואף נשכה את השוטר שהגיע למקום.

השוטרים גם ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-3,334 בתי עסק. עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, 3 בתי עסק נסגרו לאחר שימועים, ניתנו 338 אזהרות, וב-94 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-941 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-2,093 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות