התנצלה לאחר פרסום פוסט מכפיש – ביהמ"ש התחשב

ביהמ"ש התחשב בהודאתה של נתבעת כי פרסמה לשון הרע על רופא השיניים שטיפל בה בעבר וקבע כי תשלם רק 27 אלף שקלים פיצוי על כך שפגעה במוניטין האישי והמקצועי שלו
רונן לוי |
רופא שיניים

שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס, הורה לאשה שפרסמה פוסט מכפיש נגד רופא השיניים שלה, 4 שנים לאחר הטיפול, לשלם לו פיצויים בסך 27 אלף שקלים כולל הוצאות ושכר טרחת עו"ד. "הפיצויים הראויים בענייננו הינם ברף המתון יחסית, בעיקר לאור הנכונות של הנתבעת לקחת אחריות ולהתנצל על דבריה", נכתב בפסק הדין.

לפני מספר שנים, ביצע התובע, אשר הינו רופא כללי וכן רופא שיניים, טיפולי שיניים שונים לנתבעת בסך כולל של 12,000 שקלים. 4 שנים לאחר הטיפול, כך טען בתביעתו, פרסמה הנתבעת בדף הפייסבוק של מרפאת התובע את הפרסום הבא: "הזהרה!!! (טעויות הכתיב במקור, ר"ל) לפני כ 3 שנים טופלתי אצל רופא השיניים בטיפול בוצע טיפול שורש בשן הקדמית ולהמלצתו שוייפה גם השן שליידה כדי שהכתרים יהיו יותר אסתטיים. החלטתי להשקיע ממיטב כספי ולשלם על כתרי זירקוניה כ 12,000 שקלים אותם הלוותי מהורי".

בהמשך נכתב: "היום לאחר שביקרתי אצל רופא מקופת חולים התברר שמתחת לכתר יש מבנה מתכת מהזולים ביותר (כאמור שילמתי על כתרי זירקוניה ) לאחר ביקור חוזר למטרת ברור, הוא הכחיש כי הוא זה שבנה לי את המבנה. הגעתי אליו עם סתימה לבנה בלבד ואת המבנה והכתר הוא עשה! והכחיש שהוא זה שביצע את טיפול השורש. במילים אחרות שיקר במצח נחושה והוכח בעיני כנוכל מהדרגה הנמוכה ביותר שקיימת. ראו הוזהרתם, לא ממליצה להכנס למרפאתו מכיוון שלא הייתי רוצה שעוד אנשים יפלו בפח".
על פי התביעה, הנתבעת פרסמה את הפרסום המצוטט לעיל במלואו גם בפרופיל הפייסבוק האישי שלה וכן באתר ששמו "עסקים עושים עסקים". לאור פרסומים אלו הגיש התובע כנגד הנתבעת תביעה אשר עילתה המרכזית הינה מכוח חוק איסור לשון הרע.

התובע עתר בנוסף לסעד האוסר על הנתבעת לפרסם פרסומים בגנות התובע וכן לצו המורה לנתבעת להסיר כל פרסום בגנות התובע. הנתבעת הגישה תביעה שכנגד במסגרתה טענה כי התובע התרשל בטיפול בה וגרם לה לנזקי גוף. בית המשפט החליט כי אין מקום לדון בתביעות במאוחד, והורה על הפרדת הדיון בתביעות, כך שתביעת נזקי הגוף תידון בפני מותב אחר, אשר תחום התמחותו הינה תביעות נזקי גוף.

במסגרת דיון שהתקיים בתביעה, הסכימה הנתבעת לכך כי דבריה מהווים לשון הרע בהתאם להגדרתו בחוק, כי בוצע פרסום וכן ויתרה על טענות ההגנה מכוח חוק איסור לשון הרע. בנוסף הנתבעת ביקשה להתנצל בפני התובע על הפרסומים מאוחר יותר בדיון הבהיר ב"כ הנתבעת לפרוטוקול כי ההודאה, הוויתור וההתנצלות הינם לגבי כלל הפוסט.

עוד הצהיר ב"כ הנתבעת כי הנתבעת תעביר מכתב התנצלות אישי לתובע והיא אף הסכימה למתן צו המורה לה שלא לפרסם פרסומים בגנות התובע ולהסיר כל פרסום שנעשה כנגד התובע בעבר.

השופט הס החליט לבסוף למתן את הפיצויים, אותם תאלץ הנתבעת לשלם. "אין מחלוקת כי התובע הינו רופא מכובד ובפרט רופא שיניים בעל מוניטין חיובי יוצא דופן וזאת כפי שמשתקף מתצהירו ומהנספחים לו, ולמעשה הנתבעת לא חלקה על כך".

השופט הוסיף: "אין גם מחלוקת כי המילים שפרסמה הנתבעת הינן מילים חמורות וקשות מאוד. מדובר בשילוב של פגיעה במוניטין האישי והפרטי של התובע (כינויו כ- "נוכל מהדרגה הנמוכה ביותר") ופגיעה במטה לחמו המקצועי של התובע, לרבות המלצה שלא להיכנס למרפאת התובע על מנת שלא "יפלו בפח". לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, אני סבור כי בענייננו ישנם טעמים לחומרא וטעמים לקולא וכי הפיצויים הראויים בענייננו הינם ברף המתון יחסית, בעיקר לאור הנכונות של הנתבעת לקחת אחריות ולהתנצל על דבריה".
_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גלעד הס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות