פרשת "שיכון ובינוי": הוארך תוקף תפיסת הרכוש בשל "חשד סביר בעוצמה גבוהה"

הרכוש של החברה, בהיקף של 250 מיליון שקל, הוקפא במסגרת חקירה חובקת עולם המתנהלת מזה למעלה משנתיים, בין השאר בחשד למתן שוחד בהיקפים עצומים לעובדי ציבור זרים
רונן לוי |

שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, הורה היום על הארכת תוקף תפיסת רכוש החברות שיכון ובינוי בע"מ, שיכון ובינוי אס.בי.איי תשתיות בע"מ ו-SBI International holdings AG, זאת במסגרת חקירה חובקת עולם בחשד למתן שוחד בהיקפים עצומים לעובדי ציבור זרים על ידי החברות, ובחשד לעבירות נוספות.

בהחלטתו קיבל ביהמ"ש את בקשת המדינה להמשך החזקת הרכוש התפוס בהיקף של 250 מיליון שקלים וקבע: "קיומו של חשד סביר בעוצמה גבוהה להוכחת העבירות המיוחסות לחברות, כי קיימות עילות לתפיסת רכושן בשווי עבירות שוחד והלבנת הון וכי ראוי ומוצדק לאפשר המשך תפיסה בשווי מלוא העבירו".

כן קבע השופט אבנון כי המדינה הניחה תשתית ראייתית מבוססת ביותר "על כך ש'תרבות' תשלום שוחד לעובדי ציבור זרים במדינות בהן פעלה החברה הבת הייתה מושרשת בקבוצה ונוהלה כפעילות עסקית של ממש מחד גיסא, תוך הסתרה מכוונת שנועדה להסוות את העבירות מגורמי הרגולציה ואכיפת החוק, וכפועל יוצא גם מהמשקיעים בחברה, מאידך גיסא".


לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות