נהג ללא רישיון ברכב אסור לשימוש – ביהמ"ש הסתפק בעבודות שירות

למרות 12 הרשעות תעבורה, מתוכן 6 על עבירה של נהיגה ללא רישיון, החליט ביהמ"ש השלום בירושלים להקל בעונשו של תושב העיר, 58, וגזר עליו 70 ימי עבודות שירות וקנס בגובה 750 שקל בלבד. סנגורו: "הוא מנהל אורח חיים יציב אף שנפצע בעבר בפיגוע"
אייל חן |
נוהג נהג מכונית רכב תעבורה
נוהג במכונית, אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, ארנון איתן, גזר 70 ימי עבודות שירות, 750 שקל קנס ושנת פסילה על תושב ירושלים, בן 58, שהורשע בעבירות של זיוף סימני רכב, נהיגה בפקיעת רישיון נהיגה מעל 6 חודשים ונהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת איסור שימוש.

על פי הנטען בכתב האישום רישיונו של הנאשם פקע בשנת 2006 וכן הוצאה לרכב שלו הודעת איסור שימוש על ידי בוחן משרד הרישוי. למרות זאת הנאשם התקין ברכבו לוחית זיהוי השייכת לרכב אחר והוא נתפס על ידי המשטרה.

התביעה ציינה כי לחובת הנאשם 12 הרשעות קודמות מתוכן 6 עבירות דומות של נהיגה ללא רישיון, והנאשם אף ריצה עונש מאסר בדרך של עבודות שירות. בהתייחס לעבירת הזיוף הפנתה התביעה לתחכום שבמעשה ולתכנון המוקדם. הוסף, כי מתסקירי שירות המבחן ניתן ללמוד שחרף נטילת אחריות מסוימת, הנאשם הצדיק את מעשיו ולא ניכר שמורא החוק חל עליו.

מנגד, הסנגור ציין בטיעוניו כי הנאשם נעדר עבר פלילי ומנהל אורח חיים יציב ובעבר נפצע בפיגוע ופעל לבדו בגבורה כנגד מחבל חמוש בסכין. באשר לעבירות התעבורה נטען, כי המדובר בעבירות שנסיבותיהן מקלות. בהתייחס לעבירת זיוף סימני הרכב נטען כי הנאשם פעל באופן בלתי מתוחכם בנסיבות בהן לא עלה בידו לקבל רישוי לכלי הרכב שברשותו, ואת נהיגתו של הנאשם בהיותו בלתי מורשה הסביר בנסיבות חריגות בהן אשת הנאשם חשה ברע ונזקקה לטיפול רפואי דחוף.

השופט איתן שהסתפק ב-70 יום עבודות שירות ציין בגזר הדין: "מעבר לסיכון שבנהיגה בהיותו בלתי מורשה משך תקופה ארוכה, הרי שהשימוש שנעשה על ידי הנאשם ברכב אשר הוצא לגביו 'איסור שימוש', יצר סיכון כפול. אך בכך לא די, שכן הנאשם זייף את לוחיות הרישוי של הרכב, כשהמסקנה המתבקשת מהמעשה היא שהדבר נעשה מתוך מטרה להמשיך ולעשות שימוש בכלי הרכב לאחר שנאסר עליו להעלות את הרכב על הכביש מטעם שהינו בטיחותי".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארנון איתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות