המאבק לעצירת התפשטות נגיף הקורונה: 3,570 דוחות על הפרות

המשטרה חילקה ביממה החולפת 2,134 דוחות על יציאה ממקום למטרה אסורה, 1,179 דוחות בגין אי עטיית מסיכה ו- 67 דוחות על הפרת חובת הבידוד, כחלק מהגברת האכיפה את מגבלות הקורונה
ציון חן |
משטרה המאבק לעצירת התפשטות נגיף הקורונה

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: ביממה החולפת ניתנו על ידי המשטרה 3,570 דו״חות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה, 2,134 דו"חות.

מבין הדוחות, 1,179 ניתנו בגין אי עטיית מסיכה, 67 דוחות בגין הפרת חובת הבידוד, 57 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 109 דוחות בגין שהייה במקום הפתוח לציבור ובבית עסק שפעילותם נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.

במחסום בידוק על כביש 4 מדרום לצפון, אותר תושב חיפה בשנות ה-20 לחייו שהיה ברכבו יחד עם בת זוגו, כאשר על פי רישומי משרד הבריאות נמצא כי הינו חולה קורונה מאומת הנדרש לשהות בביתו. השוטרים רשמו לנהג דוח בסך 5,000 שקלים בגין הפרת בידוד ולנוסעת שלצידו דו"ח ע"ס 500 שקלים, לצד דרישה לשוב לביתם בהתאם להנחיות.

במחסום ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, מצאו השוטרים חולה קורונה מאומת, כשברכב היו שני אנשים נוספים. בהגיע הרכב למחסום נראה הנהג כשהוא משתעל בחוזקה, ובתשאול על ידי השוטרים סיפר שהוא אכן אובחן כחולה. לנהג נרשם דוח בגין הפרת הבידוד והוא הושב לביתו.

במסגרת האכיפה, ערכו השוטרים ביקורים וביקורות ב-3,070 בתי עסק. עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 295 אזהרות, וב-106 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-586 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-1,997 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות