למידה מרחוק? לא לכולם

150 אלף מחשבים ניידים הוזמנו מחו"ל, אבל חודש לתוך שנת הלימודים ומשרד החינוך אינו יודע מתי יגיעו בפועל לתלמידים: "עד ינואר 2021 נגיע ל-50% הצטיידות"
נעמה כהן |
לשמור על הילדים. אילוסטרציה

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ יוסף ג'בארין, דנה במעקב על הקצאת אמצעי הקצה ותשתיות התקשוב אשר מאפשרים את הלמידה מרחוק, בהמשך לדיון הוועדה בנושא בסוך חודש יולי. במהלך הדיון אמר ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל טכנולוגיה במשרד החינוך, כי הכמות של 150 אלף מחשבים ניידים נקבעה לפי סקר של ה-OECD אשר מצא כי 9% מהתלמידים בישראל אין אמצעי קצה.

"מדוע משרד החינוך מתבסס על סקר מצומצם של ה-OECD במקום לצאת ולעשות סקר שטח בעצמו ולבדוק את הצרכים בפועל של התלמידים עליהם הוא אחראי?" תהה יו"ר הוועדה ג'בארין, וד"ר רימון השיב: "זה כמו שהיית שואל אותי לכמה אנשים יש בבית פסנתר – זה נתון שקשה לדעת, כי כל אחד יכול לענות מה שירצה ואין לך דרך לאמת את זה. לקחנו נתון בינ"ל שאיתו יכולנו לבוא לאוצר. בדקתי את הדברים מול מחלקת המחקר של בנק ישראל, והם גם סברו שזה הנתון הכי חזק להתבסס עליו".

על השאלה מתי תחל ומתי צפוי להסתיים חלוקת המחשבים ואמצעי התקשורת לתלמידים, השיב ד"ר רימון: "ההתחייבות שלנו הייתה לסיים עד ינואר 2021 50% מההצטיידות, ועד יוני 2021 את כל ההצטיידות. אני גם מאמין שזה יקרה קודם, ונעשה מאמך לכך, אבל מבקש לעדכן את הוועדה בלוחות זמנים מדויקים יותר בתחילת נובמבר, כדי שיהיה לי כיסוי לתשובה שאתן לוועדה בדבר לוחות זמנים מדויקים".

"במקום לבצע סקר שטח, משרד החינוך בחר להסתמך על נתונים מה-OECD", אמר בדיון יו"ר הוועדה ג'בארין. "אפילו לא בחרו בנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ושל הכלכלן הראשי באוצר, אשר עדכניים ומדויקים יותר, ומראים כי החוסר האמיתי גדול הרבה יותר. אבל אפילו למרות הבחירה במספר קטן יותר מהמציאות בשטח, עד היום לא חולק אפילו מחשב אחד, חודש לאחר תחילת שנת הלימודים, ורק בעוד כמה שבועות יוכל משרד החינוך להשיב לנו מתי תחל החלוקה בפועל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות