בקשה לייצוגית נגד עיריית ת"א: שנו את שעות פינוי הזבל

בבקשה לתביעה ייצוגית דורשים תושבי תל אביב כי העירייה תפסיק את פינוי האשפה לפנות בוקר וכן פיצוי כל בית אב בעיר ב-400 שקלים: "הרעש מבהיל את הילדים"
דניאל בן חמו |
זבל בשוק הכרמל לפני פינוי. צילום: ניקי קלווין, פלאש 90

מי לא קילל בליבו את עובדי התברואה שמגיעים לאסוף את הזבל לפנות בוקר?. כעת מספר תושבי תל אביב לקחו את זה צעד קדימה והגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד העירייה שעוברת לטענתם על החוק למניעת מפגעים ותקנות מניעת רעש, בין השעות 22:00 עד 06:00. הפיצוי הנדרש לחברי הקבוצה, הינו 400 שקלים לכל בית אב.

עניינה של הבקשה לאישור התובענה הייצוגית, הינה בהפרה בוטה לטענת המבקשים של עיריית תל אביב, אשר באמצעות עובדי מחלקת התברואה או מי מטעמה, פועלים למילוי חובתה שבדין אך במועדים שנאסרו במפורש, פינוי פחי האשפה ברחבי העיר באזורי מגורים בימי חול בין השעות 22:00 בלילה עד למחרת בשעה 06:00 בבוקר ובימי מנוחה מנוגד בהחלט להוראות הדין.

המבקשים, הינם תושבי אזורים שונים בעיר (צפון, מרכז ודרום), שמושכמים באמצע ליל או בימי מנוחתם, לעיתים אף בבהלה, למשמע רעש חזק ובלתי נסבל הנגרם כתוצאה מפינוי ״מיכלי/פחי האשפה״ על כל הכרוך בכך בשכונות בהם מתגוררים.

"הפרעות לשנת הלילה וימי מנוחה של המבקשים וחברי הקבוצה כאחד", נכתב בבקשה, "אינה מאפשרת מנוחה מספיקה ופוגעת אנושות בתפקוד היומי התקין, פוגמת באיכות חייהם ובכל האספקטים הקשורים וכי מיותר להרחיב אודות ההשלכות החמורות אודות ההשפעות השליליות אגב השכמה במפתיע או הפרעה באמצע הלילה או בימי מנוחה. כמו כן, רעש פינוי פחי האשפה עלול לגרום, בעיקר אצל ילדים וזקנים, לתחושת פחד ובהלה".

בבקשה צוין, כי המחוקק הישראלי מודע להשלכות החמורות של פינוי פחי האשפה במועדים האסורים ועל כן לא הותיר מקום לספק בנוגע לאיסור פעולות אלה וקבע בסעיף 2 לחוק למניעת מפגעים ובתקנה 6 לתקנות למניעת רעש בהתאמה, בזו הלשון: "לא יגרום אדם לרעש חזק או בלתי סביר, מכל מקור שהוא, אם הוא מפריע, או עשוי להפריע, לאדם המצוי בקרבת מקום או לעוברים ושבים. לא יבצע אדם ולא ירשה לאחר, באזור מגורים, בין השעות 22.00 ל-6.00 למחרת ובימי מנוחה, לבצע פעולות פריקה וטעינה או טלטול מכלים לרבות מכלי אשפה, חביות, מכלי גז מיטלטלים, סחורות וכיוצא באלה, באופן הגורם או העלול לגרום לרעש״.

העירייה, נטען, אף הגדילה לעשות ועיגנה, מפאת חשיבות העניין, הוראה ספציפית בחוק העזר הקובע בסעיף 6 בזו הלשון: לא יטלטל אדם באזור מגורים בימי חול בין השעות 22.00 – ו- 06.00 למחרת ובימי מנוחה, מתכת פחי אשפה, מכלים, חביות, כדי חלב וכיוצא באלה כלים העשויים מתכת בדרך הגורמת רעש. הוראה זו אינה חלה על פינוי מכלים או מכולות בידי עובדי עירייה במילוי תפקידם.

כעת מבקשים התושבים מבית המשפט להורות לעיריית תל אביב, או למי מטעמה לחדול לאלתר מפינוי וטלטול מכלי האשפה על כל הכרוך והמשתמע מכך באזורי מגורים בשטח המוניציפאלי של המשיבה, במסגרת פעילותה של מחלקת התברואה במועדים האסורים וזאת לאור העובדה שפעילותה האמורה עומדת בניגוד להוראות הדין.

לשיטת התובעים, הסעד מתבקש "לאור הרעש הבלתי נסבל הפוגם באיכות חיי התושבים ושלוותם אשר נגרם החל מטלטול, גרירה, הסעה, הובלה, טעינה ופריקה של מכלי האשפה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות