גרושים בסגר: הסדרי ראייה בעידן קורונה

עבר שבוע לתוך הסגר השני, ושוב שבות וצפות השאלות איך יתמודדו גרושים עם הסדרי הראייה במהלך התקופה הקרובה, ואיך גם במשפחות שהתפרקו אפשר להתגבר על המצב השביר
עו"ד שיראל בר ועו"ד דורי שוורץ |
המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הסגר הראשון שחווינו רק בפסח האחרון, היה קשה לכולם, אבל אתגר רבות זוגות גרושים שנאלצו להתמודד לא רק עם הריחוק החברתי וההתבודדות אלא גם עם הסדרי הראייה עם האקס, חלוקת זמנים וכן, גם עם העול הנפשי הכרוך בכך.

אל הסגר השני הגענו מלומדים יותר ובעלי ניסיון, אבל עדיין, מדובר בתקופת חגים, בודדה מבעבר, בילדים המתקשים להבין את מגבלות הקורונה. מעל לכל גם אנחנו, ההורים (גרושים ונשואים) שמתמודדים עם העול הנפשי, הסיוע לילדים, הקשיים הכלכליים וחוסר הוודאות מפני העתיד.

בימים של משבר בריאותי וכלכלי, חשוב שאתם, ההורים הגרושים, תעמדו במספר כללים שיקלו עליכם בהתמודדות עם המצב.

עו"ד שיראל בר

לשים את המחלוקות בצד

הסגר, השהות בבית וסיר הלחץ שנוצר, קשים מספיק. שימו את המחלוקות בצד, וראו לנגד עיניכם את טובת ילדיכם. הקפידו על חזית מאוחדת מולם, אל תציגו גישות שונות למשבר, גם אם אתם אוחזים בתפיסות שונות. חשוב שהילדים שלכם יקבלו מכם ביטחון.

במידה ואחד ההורים נמצא בבידוד, הילדים צריכים לעבור להיות עם ההורה השני. אם אינכם מצליחים להחליט בעניין פנו לבית המשפט בבקשה בהולה כדי שיכריע. אם אחד ההורים נמצא בבידוד, אפשרו לילדים ליצור עמו קשר טלפוני או וידאו. הילדים שלכם זקוקים לתקשורת עם שני ההורים, בעיקר בתקופה שכזו. גם לבן/בת הזוג שלכם לשעבר זה עשוי להועיל.

עו"ד דורי שוורץ

תהיו גמישים

זה הזמן מעט להתפשר, מעט להתרכך וגם לוותר. הימנעו ממריבות מיותרות ואפשרו גמישות בהסדרי הראיה ביניכם. צאו מנקודת המוצא כי אתם עושים זאת לטובת הילדים שלכם שזקוקים, יותר מתמיד, לביטחון, ליציבות ולחום ואהבה ותדאגו שזה מה שמנחה אתכם בפשרות שתעשו. זכרו כי גם בתקופה של סגר מהודק, מותר להורים להעביר את הילדים ביניהם וזאת כדי שהם ימשיכו בקשר ביניהם גם בזמן מגיפה.

זה גם לא הזמן להתחשבנויות קטנוניות בין הצדדים. זה לא מועיל לאף אחד, רק יוצר נזק רב יותר ועומס ומתיחות על הילדים, וגם עליכם. אל תשחק עם המזונות שאתה חייב לה, ואל תשחקי איתו אם את יודעת שפוטר כעת ונמצא במצוקה כלכלית. נסו לעזור אחד לשני ככל הניתן.

____________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%a8

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%a8%d7%a5

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות