הלוואה או מתנה?

גבר טען שאישה עמה קיים יחסי מין חייבת לו עשרות אלפי שקלים, היא טענה כי מדובר במתנה. איזו גרסה קיבל בית המשפט?
דנה לווינסקי |
חוף אילת. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שופטת בית משפט השלום באילת, ליאורה אדלשטיין, דחתה תביעה שהגיש תושב העיר, שטען כי הלווה עשרות אלפי שקלים לאישה אשר הכיר וקיים עימה יחסים אינטימיים, אך היא לא החזירה לו את כל כספו. האישה טענה מנגד כי רובו של הכסף היה בכלל מתנה. בפסק הדין קבעה השופטת שסכום ההלוואה הוחזר ו"אף מעבר לכך".

על פי התביעה השניים, נפגשו לפני מספר שנים ונוצרו ביניהם יחסי חברות. במסגרת אותם יחסים נתן התובע לנתבעת הלוואות בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים והנתבעת החזירה לו, על חשבון אותן הלוואות, 13 אלף שקל בלבד ואת היתרה הוא תובע ממנה.

הנתבעת טענה מנגד כי לוח הזמנים כפי שהוצג על ידי התובע אינו נכון וכשהתהדקו יחסי הצדדים ביצע התובע רכישות עבורה אך בשום מצב לא אמר לה כי מדובר בהלוואה. בהמשך הקימו השניים עסק משותף לטיולים בחו"ל ובאותו שלב העבירה הנתבעת סכום כסף לקופת העסק כל אימת שעשה זאת התובע. הנתבעת צרפה את דפי החשבון של העסק והיא העבירה לו כספים מעבר למה שנתן לה.

בבית המשפט אישר התובע שקיים עם הנתבעת קשר ידידותי שכלל קיום יחסי מין פעם או פעמיים כאשר באותה תקופה היה לנתבעת גם בעל וחבר והיא חלקה את זמנה בין שלושתם, כך לגרסתו. התובע הכחיש שקיבל ממנה 30 אלף שקל וטען שהחזירה לו רק 13 אלף שקל בלבד.

לגרסתו, איננו יודע מה האישה קנתה בכסף וכי קנה וסייע לה רבות. יחד עם זאת הבהיר כי לא נתן לה כספים בתמורה לקיום יחסי מין וכי היה ביניהם שיתוף פעולה עסקי.

מנגד הנתבעת אישרה בחקירתה בבית המשפט שקבלה את ההעברות הבנקאיות מהתובע אך טענה כי החזירה לו את ההלוואה. היא הוסיפה וטענה כי חלק מהכספים ניתנו כמתנה ולא תמיד כהלוואה. הנתבעת טענה עוד כי התובע נתן לה דברים במתנה כי "סוף סוף, בזכותה, יכול היה לקיים יחסי מין". לגרסתה, היא רחמה עליו כי האמינה לו כשאמר שלא ידע אישה מזה 10 שנים. "הוא ניצל אותי", אמרה בבית המשפט, "ועכשיו הוא רוצה את הכסף חזרה".

השופטת אדלשטיין קבעה כי מעיון בדפי החשבון נראה כי הסכום הוחזר במלואו ואף למעלה מכך ועל כן דחתה את התביעה.
___________
לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה אדלשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות