מוכר כלבים תבע מתחרה: "הכניס את שמי למאגר של אתרי מין וזנות"

תביעת לשון הרע חריגה הוגשה לבית משפט השלום בראשל"צ, בה טוען מוכר כלבים כי הושמץ על ידי מתחרה בפייסבוק שגם פרסם את שמו באתרי זנות
מעיין לביא |
הכלבים בצילום אינם קשורים לכתבה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבית משפט השלום בראשון לציון הוגשה תביעת לשון הרע, הגנת הפרטיות והטרדה מינית, בסך 250 אלף שקלים על ידי מוכר כלבים שטוען כי מוכר כלבים אחר שאותו הוא לא מכיר, החל לפרסם נגדו פוסטים מכפישים ברשת החברתית פייסבוק. שיאה של ההכפשה, על פי התביעה, כשהכניס את שמו למאגר שלאתרי מין וזנות.

על פי התביעה, מדובר "במתקפה צינית וחסרת רחמים", של הנתבע על חייו, עסקו ושמו הטוב של התובע. הנתבע, נטען, שאינו מוכר לתובע, אך מבירור שערך התובע, עוסק בתחום דומה לזה שבו עוסק התובע (מכירת כלבים), השתמש בפרופיל מזויף ברשת פייסבוק בשם ״דנה סהלוב״. זאת, נטען, על־מנת להכפיש את התובע מספר פעמים רב במילים קשות ובוטות, כמעט בלתי נתפסות, "תוך הצגת פרצופו של התובע לצד אותן מילות בלע".

על פי התביעה, הנתבע לא עצר שם ופעל כנגד התובע באופנים נוספים, אחד מהם באמצעות פרסום מספר הטלפון שלו באתר מין וזנות בשם ״זבנג״. "באופן זה", נכתב, "הביא לכך שהנתבע קיבל עשרות שיחות והודעות בשעות הקטנות של הלילה מזנאים להוטים".

בתביעה נכתב עוד: "הנתבע, אדם ירא שמיים, נחרד לנוכח הפניות ההזויות והדבר הביא אותו לכדי מצוקה של ממש ולילות לבנים וחסרי שינה".

לגרסת התובע, ההכפשות החלו לפני כחודשיים, כאשר פנה הנתבע, בזהות בדויה, אל התובע בהתכתבות בוואטסאפ והתעניין כביכול בקניית גורים. לאחר חילופי דברים, כך נטען, החל הנתבע לגדף אותו במילים ״בית גידול שטוחן ת'נקבות״, ״אתה עונה כמו בן זונה״ ועוד.

התובע מתאר כי בשלב הזה הפסיק את השיחה והודיע כי יתלונן למשטרת ישראל. יום אחד לאחר ההתכתבות האמורה הנתבע פתח פרופיל פייסבוק בשם ״דנה סהלוב״ ופרסם נגדו באזורים שונים ברשת החברתית, לרבות קבוצות שונות המקושרות לכלבים, טקסט שקרי, נבזי ומשמיץ באופן קיצוני כנגדו ולטקסט צורפה תמונת פניו של התובע.

כעת מבקש התובע מבית המשפט להורות לנתבע למחוק את כל הפרסומים ולפצות אותו ב-250 אלף שקלים. "התובע", נכתב בתביעה, "נדהם לנוכח האמור ואחז בו בלבול ותסכול שלא היה בכוחו להפיגו או ליישבו. התובע לא הכיר את 'דנה סהלוב' ולא ידע למה לייחס את הפרסומים".

"צורת התבטאות זו מצד הנתבע", מוסיפה עוד התביעה, "היא שפלה ונבזית ומעל לכל שקרית ומוציאה את דיבתו של התובעת רעה – פעולה הנחשבת לחטא גדול עוד מימי אבותנו שציוו אותנו: "לא תלך רכיל בעמיך".

בתביעה מצוין, כי הקבוצות בהן פרסם הנתבע את הפרסומים הן קבוצות בעלות אלפי חברים רמת החשיפה גדולה. בנוסף, מדובר בקבוצות ממוקדות של בעלי כלבים ואוהבי כלבים, כלומר קהילות המשיקות לעסקו ועיסוקו של התובע.

"תוך זמן קצר מאז פרסום הפרסומים", נכתב בתביעה, "הגיע שמעם לאוזניו של התובע, הגם שהוא עצמו לא החזיק בחשבון פייסבוק פעיל באותה עת. בד בבד, הודיעו לו מספר לקוחות על ביטול עסקאות ובאופן כללי ירד נפח העסקאות שלו באופן משמעותי. יתרה מכך, נודע לו מספר ימים לאחר מכן כי נערך בירור בעניינו ע״י שירותי הווטרינריה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות