משרד התיווך לא השכיר דירה לערביה בשל מוצאה?

אישה ערביה שביקשה לשכור דירה בתל אביב התלוננה ברשתות החברתיות כי משרד התיווך סירב לפגוש אותה בשל מוצאה. בעל משרד התיווך תבע אותה על פרסום לשון הרע
מעיין לביא |
(למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה) צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מדי פעם אנו שומעים על אנשים שלא מוכנים להשכיר דירות לערבים. בעל משרד תיווך שהואשם על ידי לקוחה ממוצא ערבי שהוא ביטל עימה פגישה על מנת לראות דירה בשל מוצאה, תבע את הלקוחה תביעת לשון הרע, לאחר שזאת פרסמה ברשתות החברתיות כי משרדו של התובע לא השכיר לה דירה בשל מוצאה.

על פי התביעה שהוגשה, הנתבעת ביקשה לבחון דירה להשכרה בעיר תל אביב ותאמה לצורך כך פגישה עם מתווך דירות. לטענתה, הפגישה בוטלה "מטעמי גזענות". בעקבות ביטול הפגישה, העלתה האישה פוסט לדף שלה בפייסבוק בו היא מאשימה את בעל משרד התיווך בגזענות. לטענת בעל משרד התיווך, הפוסט הטעה את הקוראים ביודעין ורק על מנת ״לתבל״ את הסיפור תוך השמטת פרטים מהותיים.

הפוסט, טוען המתווך, ״זכה״ לתגובות רבות שיש בהם לרמוס את עסקיו. הנתבעת עצמה הוסיפה בתגובות הפוסט כי היא מחזיקה בהקלטות השיחה עם משרד התיווך, המוכיחות את גרסתה. ״ההקלטות יישלחו בכיף לכל מי שבא לו/ה להקשיב לקצת גזענות״, כתבה. אולם לטענת בעל משרד התיווך, אין המדובר בו או באחד מעובדיו, אלא בעובד פרילנס.

לפוסט בפייסבוק, כך לפי התביעה, נכתבו תגובות נזעמות נגד משרד התיווך כגון ״אפסים״, ״אנשים דוחים״ חשוכים״, ״גזענים״ וכד׳ ובהמשך הופיעו אף קריאות לאלימות של ממש נגד התובע גם בערבית כגון (בתרגום מהפייסבוק) :״אני דורס את אשתו״(שהייתה הרה אז), ״עם כף יד כף רגל שבורה״ ואף הצעה כי ״אתם יכולים לנסות את זה״.

לטענת בעל משרד התיווך, נשאלת השאלה, אם הייתה גזענות ואפליה על רקע לאום, מדוע אותו פרילנס מסר פרטים לתובעת מלכתחילה. "יש להוסיף כי קל לצייר את הדברים כ'אפליה'", נכתב בתביעה, "שעה שממש, אבל ממש, לא מעניין את משרד התיווך מי המתעניין, שיהיה יהודי, נוצרי, מוסלמי, ארמני או צ׳רקסי, לא מעניין, שישלם כסף. זה מעניין. לקוח טוב זה לקוח שמשלם ומשרד התיווך השכיר ועובדיו גם ישכירו גם בהמשך דירות לבני ובנות כל הלאומים".

בעל משרד התיווך הוסיף בתביעה, כי לפני כשנה, הוגשה תביעה בעניין חוק איסור הפליה מטעם הנתבעת ושתי חברותיה כנגד אותו פרילנס אשר העניק שרותי תיווך למשרד כפרילנסר עצמאי, עוסק מורשה פרטי שהיה קבלן משנה במשרד, אך לא כנגד משרד התיווך. "עוד לפני שהגישה הנתבעת את תביעתה שלחה מכתב התראה לתובע. לאחר שהתובע השיב על מכתב ההתראה, בחרה, לא בכדי, שלא לשרבבו לתביעה", נטען בתביעה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות