צו הרחק לאדם ששלח אלף הודעות מאיימות לפרודתו

אלף הודעות אשר חלקן, בעלן תוכן מאיים, הגיעו למכשיר הטלפון של פרודתו של תושב אילת ואם בנו. בית המשפט השלום הורה על שחרורו של הגבר בצו הרחקה כי "הודעות אפשר לחסום"
ציון חן |

גבר בן 49 מאילת חשוד שהציף את פרודתו ואם בנו בכאלף הודעות, אשר חלקן בעלות תוכן מאיים. בית המשפט הורה על שחרורו של הגבר בצו הרחקה וקיבל את עמדת הסניגור כי כי על שליחת הודעות "לא מגבילים חירותו של אדם במדינה דמוקרטית".

האישה, שקיבלה את ההודעות, התלוננה במשטרה על ההטרדות מצידו של מי שממנו נפרדה לאחרונה והאיש נעצר. בחקירתו הודה האיש במשלוח המסרונים, אך טען כי לא מדובר באיומים אלא באמירות לגיטימיות וחוקיות.

"תוכן ההודעות מעיד בראש ובראשונה על אובססיביות ברמה גבוהה מאוד", אמרו במשטרה, "לשיטת המשטרה, גם מתקיים הרכיב של האיום, זאת למרות הסבירו של העצור".

"רק לפני יומיים נפגשו. זו היא שאובססיבית. היא כל הזמן דואגת שיקרה לי משהו, שאני איעצר", אמר האיש בבית המשפט, "אין לי בעיה שירחיקו אותי ממנה כמה שרוצים, אני רק רוצה שלא ירחיקו אותי מהילד. בדיוק בזמן שנגמרה לי ההרחקה ממנה של חודש, היא שלחה לי סרטון של הילד בוכה שהוא רוצה לראות אותי. באתי לבית שלי והיא חיכתה לי בבית שלי ואפילו השוטרים ראו אותה מסלקת מהבית שלי ידידה שלי מרחובות בזמן סגר".

שופטת המעצרים התורנית באילת ליאורה אדלשטיין קיבלה את טיעונו של הסניגור כי לא צריך לעצור אדם בגלל שהוא שולח הודעות רבות. "היום ניתן בקלות לחסום. לא על זה מגבילים את חירותו של אדם במדינה דמוקרטית", טען עוה"ד.

ביהמ"ש פסק כי יש לשחרר את האיש בצו הרחקה של 30 ימים מהאישה. המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו, אך השופטת דחתה את הבקשה. "צפיתי בסרטון, והגם שמתקיים בו ויכוח, אינני רואה כי עולה ממנו מסוכנות שבעטיה יש מקום לעכב את שחרורו של האיש. אני סמוכה ובטוחה כי החשוד לא יאכזב את האמון שאני נותנת בו… על כן אני מורה על שחרורו באופן מידי, ודוחה את בקשת עיכוב הביצוע", פסקה השופטת.

עו"ד ניר ליסטר, מומחה למשפט פלילי: "כמי שעוסק שנים רבות בתחום הפלילי אני רואה חא אחת אנשים שפרידה או טרגדיה זוגית, לא פחות מכך, מייצרים אבדן עשתונות רגעי הבא לידי ביטוי בקריאה נואשת וניסיון להאחז ולהציל את מערכת היחסים.

עו"ד ניר ליסטר

לא מדובר לרוב בזדון אלא בניסיון כנה להשמע ולגרום לצד השני לזכור כי האדם שמולו היה אהוב עליו עד לפני רגע לכן מדובר בהחלטה נכונה ואמיצה של השופטת שלא מקבלת את הקונספציה של המשטרה שמחליטה (כך דרך כלל), לקחת צד של האישה. בית המשפט בוחן את הנתונים באופן אוביקטיבי ומחליט לשחרר וכך אמור לעשות בנסיבות הללו".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה אדלשטיין

_________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a0%d7%99%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%a8

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות