מאסר על תנאי למנהלת קייטנה שהשאירה ילדה ללא השגחה

תושבת אילת הורשעה בכך שבת ה-4 שהושארה באחריותה נותרה ללא השגחתה ונמצאה על ידי עוברת אורח שהשיבה אותה להוריה כשהיא חבולה. השופט: "היא לקחה אחריות חלקית בלבד"
דניאל בן חמו |
אילת. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

זה סיוט של כל הורה ששולח את ילדו לקייטנה בחופש ומאמין שהוא בידיים בטוחות, אך במהלך היום אישה זרה מחזירה את הילד לביתו כשהוא חבול ומנהלת הקייטנה אפילו לא יודעת שהילד נעלם. בימים האחרונים, שופט בית משפט השלום באילת, שי ברגר, גזר על גלינה רידה, בת 74 מאילת, שניהלה קייטנת קיץ לילדים בעיר והורשעה בעבירה של השארת ילד בלא השגחה, מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים למשך שלוש שנים ופיצוי בסך 4,000 שקלים, להורי פעוטה שיצאה מהקייטנה ונמצאה חבולה.

על פי עובדות כתב האישום, ניהלה הנאשמת קייטנת קיץ באילת, בה העסיקה נערה כבת 14 כמסייעת. בקייטנה השתתפו כעשרה ילדים בגילאי 4-10 לערך, וביניהם הפעוטה בת 4. באחד הימים שלחה בעלת הקייטנה את הנערה לבדה לשחק בגינת שעשועים ביחד עם שבעה מילדי הקייטנה, ובהם הפעוטה. בעת ששהתה הנערה עם הילדים בגינה, ניתק קשר העין בינה לבין הפעוטה.

על פי כתב האישום שהוגש בעניינה, בשלב כלשהו, הפעוטה הגיעה לביתה באילת בליווי אישה שזהותה אינה ידועה למאשימה, כשהיא חבולה בפניה וסובלת משפשופים ומכות סביב עיניה ובמצחה. רק לאחר שהפעוטה הגיעה לביתה בליווי אישה אחרת והאם יצרה קשר עם הנאשמת, הבינה זאת כי הפעוטה חסרה.

נציגי התביעה טענו כי הנאשמת פגעה במעשיה הן בשלומה ובבריאותה של הפעוטה, הן בתחושת הביטחון של הוריה והן בקטינה שהועסקה על ידיה בעיסוק שלא מותאם לגילה. באשר לנסיבות ביצוע העבירה, פירטו גם ביחס לעוצמת רשלנותה של הנאשמת, לתוצאות מחדליה ולנזק הפוטנציאלי הצפוי כתוצאה מביצוע העבירה. כן הפנתה התביעה לתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינה של הנאשמת, ובו נטען, כי הנאשמת נטלה אחריות חלקית בלבד באשר לביצוע העבירה ומתקשה להעמיק ולבחון באופן ביקורתי את התנהלותה.

השופט ברגר, כתב בגזר הדין, כי הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע העבירה הם זכותם של הילדים לשלמות גופם, ביטחונם ושמירה על בריאות נפשם ולא קיבל את הבקשה לבטל את הרשעת הנאשמת.

"מהותה של העבירה ונסיבותיה", כתב השופט בגזר הדין, "אינן מאפשרות לסיים את ההליך ללא הרשעת הנאשמת בדין ללא פגיעה באינטרס הציבורי".

השופט הוסיף: "יש לתת את הדעת לשיקול הרתעת הנאשמת וכן לשיקול הרתעת הרבים, בשים לב לאינטרס הציבורי, המחייב אמירה ברורה ונורמטיבית של בתי משפט בתחום זה. בנוסף, יש לתת את הדעת להתרשמות שירות המבחן, לפיה הנאשמת לקחה אחריות חלקית בלבד לביצוע העבירה, והתקשתה להעמיק ולבחון התנהלותה באופן ביקורתי ולראות את ההשלכות הפוטנציאליים הנוספות שיכלו להיגרם לפעוטה ולשאר הפעוטות".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שי ברגר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות