אחרי 17 שנים ו-3 ערכאות: עבודות שירות על עבירות מס

מה שהחל ב-21 חודשי מאסר בגין עבירות מס בבית משפט שלום הסתיים בעבודות שרות למשך 9 חודשים בבית המשפט העליון
נעמה כהן |
גורמים רבניים לחצו עליה לתרום. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

מה שהתחיל לפני 17 שנים בחקירה ובכתב אישום, בגין עבירות מס למנהל של 3 חברות, הגיע לסיומו עם החלטה של הרכב שופטי בית משפט העליון לתשעה חודשי עבודות שירות. מדובר בגלגול שלישי של התיק שהחל ב-21 חודשי מאסר, בערעור למחוזי העונש ירד ל-12 חודשי מאסר וכעת עו"ד מור עטיה הצליח לשכנע את בית המשפט להפוך את העונש ל-9 חודשי עבודות שרות.

עו"ד מור עטיה

מדובר בנאשם שהיה מנהלן הפעיל של 3 חברות שעסקו בתחום המלונאות, והיה עליו לגרום לכך שהחברות יגישו דוחות שנתיים למס הכנסה. אחת החברות לא הגישה דוחות שנתיים בשנים 2002, 2003 ו- 2004, חברה אחרת לא הגישה דוחות שנתיים בשנים 2002ו- 2003 וחברה שלישית לא הגישה דוחות שנתיים בשנים 2002 עד 2005. על יסוד עובדות אלה, המערער הורשע בעבירות של אי הגשת דו"ח במועד ובעבירות של אחריות מנהלים.

בית המשפט קבע כי נסיבות העניין מעמידות את מעשי המערער ברף הגבוה של החומרה וזאת בהתייחס לשיטתיות הפעולה של המערער, אשר דאג להסתיר את מעורבותו בניהול החברות ולהפעיל אותן על ידי אחרים, לכך שמדובר ב-3 חברות וב- 4 שנות מס ולכך שמעשי המערער אפשרו לו להסוות את הכנסות החברות במשך שנים. בסופו של דבר בית המשפט קבע שמתחם העונש ההולם לכלל העבירות שביצע הינו 21 חודשי מאסר בפועל.

בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט אליהו ביתן, העמיד את עונש המאסר על 12 חודשי מאסר וזאת בשל חלוף הזמן. "תיק זה", כתב, "כפי שניתן לראות, הסתיים בערכאה הראשונה כ-11 שנים לאחר הגשת כתב האישום לבית- המשפט. פרק זמן מוגזם ביותר שאיננו מוצדק בשום פנים ואופן. אמנם חלק מהדחיות היו לבקשת המערער, אך גם באותם מקרים הדחיות שבית המשפט נתן היו של חודשים רבים, ובסופו של דבר יש לזכור כי האחריות לניהול המשפט בקצב ראוי מוטלת על בית המשפט. לוחות זמנים שכאלה פוגעים באמון הציבור במערכת המשפט ובאפקטיביות של ההליך הפלילי, וגורמים נזק לציבור ולנאשמים הנאלצים לחיות במשך שנים באי הוודאות בצל ההליך המתנהל נגדם".

הנאשם לא ויתר והגיש ערעור נוסף לבית משפט העליון באמצעות עו"ד מור עטיה והרכב השופטים, קיבל את בקשת עו"ד עטיה למתן רשות ערעור בגלגול שלישי והפחית שוב את עונשו ל-9 חודשי עבודות שירות לאחר שהודיע לפרקליטות, שמוטב לה להסכים לכך מאשר לקבל החלטה עקרונית לפיה ניתן לחרוג ממתחם העונש ההולם משיקולים של חלוף זמן ניכר.

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

___________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%94

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות