הרג בגלל סכסוך על וודקה – נשלח ל-6 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע סוחר אלכוהול מקרית גת בהריגת לקוח שלא שילם לו בעבור בקבוק וודקה: "יש נסיבות של הגנה עצמית ושל קינטור מצד המנוח"
דניאל בן חמו |
לא הוכח שנהג בשכרות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר יובל ליבדרו, גזר 6 שנות מאסר על תושב קריית גת שעסק במכירת אלכוהול והורשע בהריגה, לאחר שדרס במכוון אדם והרג אותו, במהלך סכסוך אלים על רקע תשלום עבור בקבוק וודקה.

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם, לפני מספר שנים, קיבל הנאשם, שעסק מעת לעת במכירת אלכוהול באופן לא מוסדר, הזמנה למכירת אלכוהול. אגב ביצוע אותה הזמנה, קיבל הנאשם הזמנה נוספת למכור בקבוק וודקה למנוח בתמורה ל-135 שקלים.

בשעה 01:00 או בסמוך לכך, כך לפי האישום, הגיע הנאשם אל החנייה של הבניין בה שהה המנוח, כשהוא נוהג ברכבו. יחד איתו ישבו ברכב גם חברו ובן דודו. הנאשם החנה את הרכב כאשר יושבי הרכב נשארו בתוכו. אל הרכב הגיע אדם שנשלח על ידי המנוח על מנת לשלם עבור הבקבוק. האדם הגיע אל הרכב ומסר כי בכוונתו לשלם רק 100 שקלים והנאשם מסר לו כי לא ימכור את הבקבוק.

חברו של המנוח התקשר אליו והעביר את השיחה לנאשם. על פי הנטען, בתום השיחה שכללה קללות וצעקות, הגיע הלקוח אל הרכב. המנוח, כך תואר באישום, התקרב אל החלון ושאל מי הוא "בעל הבית" והנאשם השיב שהוא "בעל הבית". המנוח הכה מכה חזקה את הנאשם בפניו ואף שלף סכין והחלה בין הצדדים קטטה אלימה. עוברת אורח שעברה במקום קראה לעברם כי בכוונתה להזעיק משטרה ובתגובה צעק לעברה המנוח "שרמוטה".

הנאשם, ניצל את השיח שהתנהל בין המנוח לאותה עוברת אורח, חצה את הרכב מקדימה, נכנס אל עבר מושב הנהג וקרא ליושבי הרכב לשוב אל הרכב והם נכנסו. המנוח לא ויתר, ניגש אל המושב האחורי, פתח את הדלת וניסה לקחת את בקבוק הוודקה תוך שהוא מאיים לדקור עם הסכין שברשותו.

הנאשם, כך נטען, החל בשלב הזה לברוח עם מכוניתו, ובמהלך המנוסה, המנוח נדרס למוות. בשלב הזה הנאשם עצר את רכבו והחנה אותו. כוחות משטרה ומד"א הגיעו אל הזירה ופינו את המנוח לבית החולים "סורוקה", שם מת מפצעיו.

השופט ליבדרו קבע כי הריגת המנוח בוצעה כאשר לנאשם הייתה מחשבה פלילית של אדישות, והוא הורשע בעבירת הריגה. עוד נקבע כי הוא ביצע את עבירת ההריגה בנסיבות של הגנה עצמית וכן בנסיבות של "קינטור". כלומר, כך נקבע, כי עבירת ההריגה התבצעה לאחר שהמנוח התגרה בו. בשל כך, קבע בית המשפט כי יש להקל בעונשו של הנאשם ועל כן גזר עליו 6 שנות מאסר ו-60 אלף שקלים פיצוי לאביו של המנוח.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ד"ר יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות