פרשת דומא: 3 מאסרי עולם לנאשם המרכזי

בית המשפט גזר 3 מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר על עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה: "מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות"
רונן לוי |
עמירם בן אוליאל בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט מחוזי מרכז, גזרו שלושה מאסרי עולם ועוד עשרים שנות מאסר על עמירם בן אוליאל, בן 25, הנאשם המרכזי בפרשת דומא, שהורשע ברציחתם של שלושת בני משפחת דוואבשה, ההורים סעד וריהאם ועלי התינוק. השופטים גם קבעו כי בן אוליאל ישלם פיצוי של 258 אלף שקל לילד אחמד דוואבשה שניצל וסכום דומה לאדם נוסף שעל ביתו נזרק בקבוק תבערה. "מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות, הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים", כתבו השופטים בגזר הדין.

כתב האישום הוגש לפני ארבע שנים, נגד בן אוליאל, תושב מאחז סמוך לשילה, ונגד נער שהיה אז בן 17 מהשומרון וששמו אסור לפרסום, בגין מעורבותם ברצח שלושת בני המשפחה בכפר הפלסטיני דומא בחודש יולי 2015. הנער, הגיע להסדר טיעון והודה כי היה מעורב בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא, שלא ביצע אותו בפועל ונקבע כי היה חבר בארגון טרור והמדינה מבקשת לגזור עליו עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל וגזר דינו יינתן ביום רביעי.

על פי כתב האישום, לאחר רצח מלאכי רוזנפלד ז"ל בפיגוע, החליטו שהם מעוניינים לפגוע בערבים כנקמה. השניים נפגשו במאחז, דיברו על הוצאה לפועל של פיגוע, ולאחר מכן תצפתו על כפרים סמוכים ושוחחו על מטרות אפשריות, כולל הצתת בתים וסיכמו לבצע פיגוע בדומא ובכפר נוסף ולגרום למות ערבים.

בן אוליאל, על פי האישום, הכין שני בקבוקי תבערה והשניים להיפגש במערה באזור, בן אוליאל הגיע ולא מצא את הנער ולכן ביצע את הפיגוע לבדו. על פי הנטען, הוא הגיע לכפר דומא ובתחילה השליך בקבוק תבערה לבית אחד. אז פנה לבית משפחת דוואבשה, הדליק את בקבוק התבערה והשליכו לעבר החלון המסורג בחדר השינה.

הבקבוק התנפץ על הסורגים, אש החלה לבעור והוא נמלט. האש אחזה בכל ארבעת בני המשפחה שישנו שם. ההורים ברחו מן הבית, הילד אחמד הצליח להגיע לפתחו וניצל אך נפצע קשה ואילו התינוק עלי נותר במיטתו בבית הבוער. שכנים שהגיעו למקום פינו את ההורים והילד אחמד לטיפול רפואי במצב קשה. התינוק עלי לא שרד. האב מת מפצעיו שמונה ימים אחר כך, והאם מתה מפצעיה חודש אחרי כן. מצבו של הבן אחמד, שאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, השתפר.

בן אוליאל הכחיש את האישומים נגדו לאורך כל המשפט. המעורבים אומנם הודו בחקירה ובן אוליאל אף שחזר את המעשה, אבל אז חזרו בהם ועורכי דינם טענו שדין ההודאות להיפסל כי נגבו תוך שימוש ב"אמצעי חקירה מיוחדים" שהופעלו נגדם מצד שב"כ.

ביוני 2018 הסתיים "משפט הזוטא" שדן בקבילות ההודאות של הנאשמים בתיק. השופטים רות לורך, צבי דותן ודבורה עטר, פסלו את הודאות הנאשמים שהתקבלו ב"חקירות מיוחדות" של שב"כ. מנגד החליטו השופטים לאשר את שאר העדויות של הנאשם בן אוליאל – אלה שלא הושגו ביום שבו הופעלו "החקירות המיוחדות". בן אוליאל סירב להעיד במשפט.

לפני מספר חודשים, הורשע בן אוליאל בשלוש עבירות רצח ובשתי עבירות של ניסיון רצח, בשתי עבירות הצתה ובקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הוא זוכה מאשמת חברות בארגון טרור. השופטים ציינו בגזר הדין: "הנאשם נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא – אובדן חייהם של בני משפחה אחת: שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות לורך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות