16 חודשי מאסר לסוחר בתחמושת שנגנבה משטחי אימונים צבאיים

העונש הקל נגזר על תושב הדרום שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות אמל"ח. ביהמ"ש: "התחשבתי בהודאת הנאשם שיש בה משום קבלת אחריות"
דנה לווינסקי |

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, ד"ר יובל ליבדרו, גזר 16 חודשי מאסר וקנס של 6,000 שקלים על תושב הדרום שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של סיוע להחזקת תחמושת וסיוע להובלה ונשיאה של תחמושת וביצוע עבירות של סיוע לסחר בחלקי נשק וסיוע להובלה ונשיאה של חלקי נשק.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הורשע הנאשם, לפני כשנה וחצי פנה אחד הנאשמים בתיק בו הורשע הנאשם לאדם אחר וביקש ממנו לספק לו כדורי תחמושת לנשק מסוג M16. האחר השיב לו כי ינסה להשיג לו את כדורי התחמושת שביקש.

במהלך התקופה האמורה, נטען, נהג אותו אדם לפקוד שטחים צבאיים בהם הצבא עורך אימונים והיה נוהג לאסוף תחמושת מסוג 5.56 מ"מ אשר נותרה בשטח מאימוני הצבא. במשך כשלושה עד ארבעה חודשים. לאחר שהוא אסף תחמושת בשלושה ארגזי "ברוס", יצר קשר עם הנאשם האחר והודיע לו כי ארגזי התחמושת ובהם הכדורים מוכנים למסירה. השניים הגיעו לרהט ושם מסר לנאשם האחר את שלושת הארגזים ובהם הכדורים לנשק והוא העמיס את הכדורים לרכבו ובתמורה שילם סך של 6,000 שקלים.

בהמשך לכך, כך לפי האישום, בחודש פברואר השנה, סיכם הנאשם יחד עם עוד נאשם בתיק ועם אדם נוסף להוביל תחמושת. לצורך כך, נפגשו בשטח ביתו של הנאשם האחר ושותפו לכתב האישום העמיסו בזה התחמושת שכללו 4,500 כדורים לרכב אחר.

הנאשם האחר עלה על רכבו ונסע לפני הרכב האחר בו נסעו הנאשם והאדם נוסף וזאת על מנת לחפות על הרכב עם התחמושת והנאשם האחר הצליח לעבור את הבידוק ולהימלט במחסום.

הרכב בו נסעו השניים, נעצר לאחר שעלו על דוקרני המחסום. קודם לכן, לפי האישום, הנאשם הפציר באדם האחר לנסוע למרות שאיש בטחון ושוטרים קראו להם לעצור. בהמשך הנאשם ושותפו נטשו את הרכב ונמלטו רגלית. לפי אישום נוסף בכתב האישום, סייע הנאשם סייע לאדם אחר לסחור בחלק של רובה M16.

במסגרת ההסדר, הצדדים עתרו לעונשים של 16 חודשי מאסר בפועל החל מיום המעצר וקנס כספי. השופט ליבדרו קיבל את ההסדר וכתב הגזר הדין: "בהתחשב בהודאת הנאשם, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי; בהתחשב בעובדה שלנאשם אין עבר פלילי; בהתחשב באמור בתסקיר שירות המבחן, לרבות בהמלצת שירות המבחן לאמץ את ההסדר; בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה, ובהתחשב בקושי הראייתי שעמד בייסוד ההסדר כעולה מטיעוני הצדדים לעונש, אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ד"ר יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות