הגרוש טען שחמתו שידלה את בתה להתלונן נגדו, מה קבע בית המשפט?

תושב הדרום טען שחמותו וגיסתו גרמו לכך שגרושתו התלוננה נגדו במשטרה לשווא, אך נדחה על הסף בבית המשפט
מעיין לביא |

בית המשפט דחה שתי תביעות לשון הרע, שהגיש תושב הדרום נגד חמותו וגיסתו לשעבר על כך ששידלו את גרושתו להתלונן נגדו במשטרה לשווא. בכך התקבלה עמדת עו"ד רועי טיבי, בא כוחן של השתיים, לדחות את התביעות על הסף.

התובע הגיש לבית המשפט שתי תביעות לשון הרע, האחת בסכום של 500 אלף שקל והשנייה בגובה 300 אלף שקל. הוא טען בתביעתו כי חמותו וגיסתו לשעבר גרמו לפגיעה בשמו בכך ששידלו את גרושתו להגיש נגדו תלונת שווא. עוד טען כי השתיים הוציאו את דיבתו הן בבית המשפט, הן בעיני בני המשפחה והן באוזני בתו, למרות שידעו כי מדובר בשקרים.

עו"ד רועי טיבי מתראיין כפרשן

בית המשפט איחד את שני התיקים ובמקביל הגיש בא כוחן של החמה והגיסה בקשה לסילוק על הסף. לשיטתו, אין ממש בתביעות ואין צורך לדון בהן.

בדיון אמר עו"ד טיבי: "מדובר בשתי תביעות פשוטות שנשענות על שלושה אדנים בעצם: האחד – טענה לכאורה על סיוע, יעוץ, פיתוי להגשת תלונה במשטרה. השני – זה עדות שנתנה הנתבעת בצו הגנה להטרדה מאיימת בבית משפט ושלישית – טענות בעלמא לפרסום כלשהו בעל פה שלשיטתו מהווה לשון הרע, שאותו פרסום לא מוזכר בכתבי הטענות".

"לא יכולה להיות עילת תביעה לגבי לייעוץ למישהו להגיש תלונה", הוסיף עו"ד טיבי. "יתרה מכך, אף אם הנתבעות היו פונות למשטרת ישראל, הרי שזה היה מוגן בחוק. מכל מקום, העובדה שהתלונה נסגרה לא אומרת שמדובר בתלונת שווא".

עו"ד טיבי התייחס עוד לגבי הטענה השנייה – עדותה של החמה במסגרת צו הגנה להטרדה מאיימת וציין כי לפי החוק, יש על דברים שנאמרו בבית המשפט הגנה מוחלטת. לגבי הטענה השלישית, אמר כי נטען לגבי פרסום לשון הרע מבלי שצוטט כלל. "לא ניתן להגיש תביעת לשון הרע מבלי להכיל את הפרסום עצמו", סיכם.

בעקבות הדיון, המליץ בית המשפט לתובע לחזור בו מהתביעה ולצרכי פשרה ושלום ומבלי להודות זה בטענותיו של זה. על פי המלצתו, הוסכם כי התביעות שתיהן תדחנה ללא צו להוצאות נגד מי מהצדדים.

_____________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%98%d7%99%d7%91%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות