שינויים בתחום קנאביס: תיקונים ברפורמה שעשה ליצמן יוזילו מחירים

שר הבריאות יולי אדלשטין הציג את השינויים בשוק הקנאביס, שצפויים להקל כלכלית ובירוקרטית על ציבור המטופלים
רונן לוי |
מעבדה לגידול מריחואנה
קנאביס

בשבוע שעבר הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את הרפורמה הצפויה בשוק הקנאביס הרפואי שבין השאר תתמקד בהפחתת המחירים בעד 50 אחוזים ותקל על ציבור המטופלים בהיבט הבירוקרטי והכלכלי. "הובלנו פה שורת צעדים שתקל באופן משמעותי בהיבט הכלכלי ובמקביל אנחנו מסירים את הסבל הבירוקרטי שממנו המטופלים סובלים סבל רב", ציין סגן שר הבריאות יואב קיש.

השינויים הוצגו על ידי השר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ולפי השר וסגנו אלה נובעים מצורך רחב שעלה מציבור המטופלים ובני משפחותיהם. אדלשטיין סיפר במהלך הדיון כי עם כניסתו לתפקיד קיבל פניות רבות בנושא והוא ביקש מסגנו, קיש, לרכז את הטיפול ולהוציא לאור את הרפורמה כמה שיותר מהר.

פרט למחירים הצפויים לרדת, השינויים הנוספים בשוק הקנאביס הרפואי צפויים לכלול הורדת חסמים בירוקרטיים שיאפשרו לציבור המטופלים להשיג את הטיפול במהירות וביעילות גדולה יותר. בין השאר, צפוי להינתן רישיון למרשם לטיפול, השיווק יהיה ישיר ולא באמצעות בתי מרחקת וה-CBD יוצא מפקודת הסמים המסוכנים. משרד הבריאות מבטיח עוד כי ידרוש סל תקציב ייעודי ממשרד האוצר וכי מרכיבי המוצר יהיו שקופים למטופלים.

לדברי סגן השר קיש, "אין איש שיכול להישאר אדיש למציאות הקשה שבה חיים המטופלים. לצערנו הנושא המוביל בתלונות הציבור הוא הקנאביס הרפואי. הובלנו פה שורת צעדים שתקל באופן משמעותי בהיבט הכלכלי ובמקביל אנחנו מסירים את הסבל הבירוקרטי".

 

בקשתך לקנאביס רפואי נדחתה? אפשר עדיין לערער!!!

 

[gravityform id="8" title="true" description="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות