וידויה של גנבת רכב: ההודאה של הצעירה שהובילה לחשיפת חבריה לחוליה

שתי כנופיות של גנבי מכוניות נחשפו בימים האחרונים על ידי המשטרה, אחת פעלה במרכז והתמקדה ברכבי קיה פיקנטו והשנייה בירושלים שכיוונה לרכבי מזדה
ציון חן |

כתבי אישום הוגשו בימים האחרונים נגד מספר מעורבים שלפי החשד היו חברים בכנופיות רכב שפעלו ברחבי הארץ. כנופייה אחת פעלה באזור ירושלים והתמקדה בעיקר במכוניות מסוג מזדה ואילו הכנופיה השנייה פעלה במרכז וגנבה בעיקר מכוניות מסוג קיה פיקנטו.

תושבת רמת גן ומנהלת בסניף ארומה בתל אביב נעצרה לאחר שנתפסה והודתה כי שימשה חלק מכנופיית גנבי רכב שנהגו לגנוב בעיקר מכוניות מסוג קיה פיקנטו באזור המרכז. הכנופיה, לפי החשד, הסתייעה בפלסטינים שהבריחו את הרכבים לשטחים.

מעדותה של הבחורה בת ה-29 ומהחקירה עלה כי היא הסתבכה בחובות כספיים ועל כן, כדי לשפר את מצבה הכלכלי החלה לסייע בגניבה. תפקידה של הצעירה הייתה לנהוג את הרכבים הגנובים לנקודת מפגש בטייבה, כמו גם את הגנבים עצמם. על כל רכב שנגנב, כך סיפרה לחוקרים, קיבלה 500 שקל.

"במשך חודש ומדי לילה הייתה החוליה מכה בעיר אחרת וגונבת מספר רכבים מסוג קיה פיקנטו עד שנת 2017, שכן מאז הותקן איתוראן ברכבים אלה", הסבירו במשטרה, "במידה והרכב לא היה הגיע לשטחים מסיבה כלשהי, היא לא קיבלה תשלום, כך שהיה לה תמריץ לתרום להצלחת החוליה".

החקירה הצליחה לקשור את הצעירה ושני גנבים נוספים ששיתפו עמה פעולה ל-14 מקרים. כל הגניבות היו של רכב מסוג קיה פיקנטו בשווי כולל של כחצי מיליון שקלים. הרכבים נגנבו ממקומות שונים במרכז הארץ, בין השאר מפתח תקווה, כפר, סבא, בת ים ותל אביב.

במהלך חקירתה, זיהתה את עצמה הצעירה וכן הצביעה על ראש החוליה במצלמות האבטחה של מעברי המחסומים לשטחים. החשודים תועדו כשהם נכנסים עם רכבים גנובים וכשהם יוצאים מהשטחים ברכבה של הצעירה על מנת לבצע גניבה נוספת. ראש החוליה שזוהה על ידה, נעצר גם הוא.

בירושלים חשפה המשטרה כנופיה נוספת. הפעם מדובר בכנופיה שנהגה לגנוב רכבי מזדה מהדגמים הישנים. גם כאן, הרכבים הוברחו לשטחים. במסגרת תפיסת החוליה נעצרו מספר פלסטינים ותושב מזרח ירושלים בן 19.

"במשך תקופה של חודשיים", אמרו במשטרה, "הכו חברי החוליה את כל שכונות העיר כאשר הם גונבים רכבי מזדה. זאת תוך התארגנות מוקדמת, הצטיידות מתאימה, חלוקת תפקידים ברורה, תכנון, תעוזה וערמה".

במשטרה הוסיפו: "על היקף התופעה וחומרתה יעידו הקרבנות הרבים והתמימים שכילו בוקר אחד שרכבם נגנב מהם". בימים האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד כל המעורבים שנתפסו, משתי החוליות ומעצרם הוארך עד להחלטה אחרת בעניינם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות