במקום עבודות שירות – 20 חודשי מאסר לרונן ביטי

שופטי ביהמ"ש המחוזי בלוד החמירו את עונשו של אביה של הזמרת עדי ביטי שהורשע בעבירות מין ב-7 נערות, מעריצות של בתו, וקבעו הוא ירצה עונש מאחורי סורג ובריח. הפרקליטות: "מסר לנפגעות עבירה ומסר מרתיע לעברייני מין"
רונן לוי |
רונן ביטי עם עורך דינו, אבי חימי. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בלוד, בראשות השופט אברהם טל, קבעו היום (יום א') בצהריים, כי רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בעבירות מין בשבע מתלוננות, כולן מעריצות של בתו, שהיו בנות 14-13 בעת ביצוע המעשים, ירצה 20 חודשי מאסר בפועל.

כזכור בלפני כשנה וחצי, בית משפט השלום גזר על ביטי 9 חודשי עבודות שירות, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תכנית לטיפול מונע לעברייני מין ופיצוי לנפגעות בסך 100 אלף שקלים. לאחר גזירת דינו, הפרקליטות הגישה ערר על העונש, גם בשל הלחץ הציבורי שנוצר.

היום כאמור הרכב השופטים, קבעו כי מתחמי הענישה שקבע בית משפט השלום לכל אחת מהעבירות וממילא עונש ראוי של 15 חודש אינם משקפים באופן הולם את הנסיבות החמורות של ביצוע העבירות, את הנזקים שנגרמו לקטינות ובני משפחותיהן כמתואר בתסקירים ובהצהרת הנפגע.

"איננו מקלים ראש בפגיעת הפרסומים בכלי התקשורת בביטי ובבני משפחתו", נכתב בהחלטת ביהמ"ש, "אך הפרסומים החיוביים גרמו לקטינות רבות שמעריצות את בתו של ביטי להצטרף לקבוצות בניהולו שנחשב בעיניהן למייצג של בתו".

השופטים הוסיפו: "אין מחלוקת שקבוצת הוואטסאפ העיקרית שבה בוצעו העבירות לא נפתחה במטרה לבצען והנפגעות היו חלק קטן מהנערות המעריצות את בתו של המשיב, שהיו חברות בקבוצה. עם זאת, המשיב ניצל לרעה את השתתפות הנפגעות בקבוצה לשם ביצוע העבירות בשיחות אינטנסיביות, בעיקר בשעות הלילה, במשך חצי שנה, כאשר השיחות לא היו מילוליות אלא כללו גם משלוח תמונות וסרטונים והציע להן לעשות מעשים כפי שנראים בתמונות ובסרטונים ששלח".

בתגובה להחמרת העונש נמסר מהפרקליטות: "הנאשם ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו הינם בעלי חומרה יתרה, וזאת הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות. פסיקת ביהמ"ש מהיום מעבירה מסר כפול: ראשית, מסר ברור ומרתיע לעברייני מין פוטנציאליים הבוחרים לבצע עבירות מין בקטינות. שנית, מסר לנפגעות העבירה, בתיק זה ובכלל, לפיו ישנה חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה שלהן עם רשויות האכיפה על מנת שיתאפשר מיצוי הדין עם מבצעי עבירות אלו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות