עו"ד אלינור ברגר: "אם אפשר לפתור את הדברים בהסכם, זה תמיד עדיף"

מהתאונה הקשה בגיל הילדות ועד המאבק מול מערכת החינוך הספקנית: עו"ד אלינור ברגר פשוט לא מוכנה לקבל "לא" כתשובה
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
עו"ד אלינור ברגר

לא ברור מה יש באילת, עיר הקיט הדרומית מכולן, שמצמיח כמות כה נכבדה של עורכי דין ביחס לאוכלוסייתה, כמות שדי בה לא רק לצרכי העיר אלא מעשירה גם את עולם המשפט בשאר הארץ. אולי זה החום, אולי משהו במים – ואולי פשוט הכמיהה לבקר במקום אחר עם קצת יותר אנשים ואקשן.

בכל מקרה, עו"ד אלינור ברגר לא זוכרת את עצמה בלי החלום הברור והדוחק: להיות עורכת דין ולהופיע בבית המשפט. כבר בגיל צעיר עזבה את הים האדום לטובת חופי הים התיכון בגוש דן, והשלימה תואר ראשון ושני במשפטים במכללה למינהל בראשון לציון, ובעיר זו פתחה את משרדה לפני כ-11 שנה, בו היא מתמחה בדיני משפחה, ירושה וגישור משפחתי. "תמיד אהבתי לעזור לאנשים, למצוא פתרונות, להיות יצירתית, להיות הקול שלהם כשהם לא יכולים או לא יודעים להשמיע אותו", היא מספרת.

עו"ד אלינור ברגר

מתוך שלל תיקים מרשימים ב-11 שנותיה כעורכת דין היא מביאה שניים: "זכורים לי במיוחד תיק של אישה שייצגתי במשך 5 שנים, תיק בעצימות מאוד גבוהה, שממש עברה התעללות במערכת הנישואים ובמהלך הגירושים, ובסוף התיק זכינו בפסק דין מאלף שזיכה אותה ביותר מ-700 אלף שקל". תיק נוסף עליו היא מספרת הוא זה שבתום מאבק עיקש הועברה באופן נדיר משמורת לאב, בשל אי כשירות של האם והזנחת הילדים.

אבל הדרך להגשמת החלום היתה מלאה מכשולים, מסוג שרוב עמיתותיה ועמיתיה ללשכה לא ראו גם בסיוטים. בגיל חמש היתה עו"ד ברגר מעורב בתאונת דרכים קשה ביותר שהצריכה ניתוח בגזע המוח. היא שכבה בתרדמת במשך חודשיים וחצי לפני שחזרה להכרה, לתדהמת הרופאים שבניגוד לילדה האמיצה ולהוריה, די הרימו ידיים.

כאן כמובן לא סיימנו. אחרי שנה וחצי בבית החולים השיקומי לילדים בית לוינשטיין, שגם שם לא האמינו בסיכוייה, היא חזרה לאילת וגם שם נתקלה בספקות. מערכת החינוך בעיר התקשתה לקלוט את הילדה עם צרכיה המיוחדים וגם כשהשלימה את הלימודים היסודיים ועלתה לתיכון, מעטים האמינו שתעשה בגרות. ברגר, כמובן, עשתה בגרות מוגברת בהצלחה יתרה.

"סוגרים לי את הדלת? אני באה מהחלון, ואם גם את החלון אוטמים אני אבנה גשר ואחפור מנהרה"

החוויות הקשות של התאונה והשיקום הממושך הולידו שילוב יעיל מאד אצל עו"ד ברגר: מחד, רוח לחימה ללא פשרות. "היו המון אנשים שלא האמינו בי לאורך הדרך, אבל זה מה שבנה אותי. נכון להיום, גם כשאני מקבלת לא – מבחינתי זה לא זמני. סוגרים לי את הדלת? אני באה מהחלון, ואם גם את החלון אוטמים אני אבנה גשר ואחפור מנהרה".

מאידך – ניסיון חייה הוליד אצל עו"ד ברגר את ההבנה שחיים רק פעם אחת "ולכן אנחנו צריכים לחיות את חיינו בנוחות, בכיף ובטוב. אם הדברים יכולים להיגמר בהסכם, זה תמיד עדיף, במידה ולא, יש בהחלט את האופציה של בתי המשפט למשפחה ובתי הדין הרבניים שיחליטו במקרים כאלה" – ואם זה מגיע לכדי כך, אתם ממש רוצים את עו"ד אלינור ברגר בצד שלכם.

לאתר של עו"ד אלינור ברגר


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות