דרש שגרושתו תחזור להתגורר קרוב אליו – ונדחה

בית משפט לענייני משפחה דחה תביעה של אב לצו עשה, המורה להחזרתו של הקטין עם האם לעיר המגורים של הצדדים בסמוך לפרידתם, למרות המרחק שנוצר בעקבות המעבר
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר)

שופטת בית משפט לענייני משפחה דחתה תביעה של אב נגד אם שעזבה עם ילדם הצעיר לעיר אחרת בלי אישור האב, וקיבלה את טענות האם, המיוצגת ע"י עו"ד ג'יין חסון. עוד נקבע בפסק הדין כי הילד יהא במשמורת האם וכי השניים ימשיכו להתגורר בעיר אליה עברו, הנמצאת עשרות קילומטרים ממקום המגורים המשותף האחרון של בני הזוג.

לבית המשפט הגיש האב שתי תביעות נגד האם: תביעת לעניין המשמורת, לגביה דרש כי תקבע כמשמורת משותפת, ותביעה למתן צו עשה, המורה לאם לשוב להתגורר עם הילד באזור המרכז.

עו"ד ג'יין חסון

מדובר בזוג שנישאו בנישואים אזרחיים וכעבור תקופה קצרה הנישואים הותרו, כאשר להם ילד משותף. במהלך תקופת החיים המשותפים, התגוררו הצדדים בדירה שכורה באזור המרכז, כאשר קודם לנישואיהם האם התגוררה באזור השרון ועבדה בעסק משפחתי במקום מגוריה, בו המשיכה לעבוד גם לאחר הנישואין. מדי יום האישה נסעה הלוך ושב, גם לאחר לידתו של הקטין, והכל על מנת לשמור על מקום עבודתה מזה שנים.

עם הפרידה, באופן חד צדדי, מבלי להיוועץ באב וממילא מבלי לקבל הסכמתו בכל הנוגע לקטין, היא עזבה ליישוב בשרון כאשר משמעות המעבר הינה יצירת מרחק של כ-60 ק"מ מהאב.

האב עתר לקביעת משמורת משותפת של הצדדים על הקטין, להשבת הקטין לאזור המרכז ולאיסור העתקת מקום מגוריו. לחלופין, וכל עוד מתגוררת האם במרחק מהאב, עתר האב להרחבת זמני השהות בינו לקטין.

מנגד, טענה עו"ד ג'יין חסון כי האם עברה להתגורר בשרון עקב אירוע אלימות ואיומים כלפיה מצד האב. עוד הוסף והוטען כי מרכז החיים שלה היה, בעיר אליה עברה עם הקטין, עוד קודם לנישואין הקצרים של הצדדים. האם המשיכה לעבוד שם לאחר הנישואין, וכבר בסמוך להיוולדותו של הקטין המשיכו שניהם לנסוע ולחזור מעבודתה של האם מדי יום ביומו, הרי שהקטין הורגל לנסיעות ורוב זמנו מעביר בעיר בשרון ומכיר את סביבתה.

בסיכומו של דבר, נטען כי אין כל פגיעה בקטין אלא נהפוך הוא, הקטין קיבל מעטפת תמיכה משפחתית וכלכלית ולולא אותה התמיכה היו השניים במצב כלכלי עגום. לכן, נתבקש בית המשפט לדחות את תביעת האב ולהותיר את המעבר על כנו.

בית משפט לענייני משפחה קיבל את טענת עוה"ד חסון, וקבע כי האם מגדלת את הקטין ומטפלת בו כהורה ומטפל עיקרי ודומיננטי מיום היוולדו, וכך גם שוכנע בית המשפט כי מרכז חייו של הקטין בשרון, וכבר מגיל צעיר מאוד הוא שוהה בשרון מרבית שעות היום, מטופל היטב וכל צרכיו מסופקים לו.

עוד נקבע, כי הקטין רואה בבית משפחת האם את ביתו, ומשאלה המסקנות אליהן הגיע בית המשפט, נקבע לבסוף כי המשמורת תהיה בידי האם, וזו תמשיך להתגורר בעיר אליה עברה.

אין כל ספק כי חרף רוח הדברים כבתקופה זו, הבאה לקדם את השוויוניות בין שני ההורים וקידום מעורבות שני ההורים בגידול ילדיהם, בתיק זה בחר בית המשפט לקבל את גרסת האם המיוצגת ע"י עוה"ד ג'יין חסון ולקבל מלוא טענותיהן, והכל לטובת הקטין וטובתו בלבד.
__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%97%d7%a1%d7%95%d7%9f

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות