בת כיתתה של תאיר ראדה ז"ל תקבל פיצויים מאחד מעדי ההגנה של זדורוב

בין התיאוריות האלטרנטיביות באשר לרצח תאיר ראדה, קיימת אחת המערבת במעשה בני נוער מקצרין. עכשיו זכתה אחת מבנות כיתתה של ראדה דאז בתביעה נגד אחד ממפיצי התיאוריה הזו
נעמה כהן |
תאיר ראדה ז"ל

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מוטי פירר, הורה לד"ר חיים סדובסקי לשלם פיצויים בסך 36 אלף שקלים כולל הוצאות ושכר טרחת עו"ד, ללי לחיאני, בת כתתה של תאיר ראדה ז"ל, שהוביל לטענתה כנגדה מסע הכפשה והסתה וטען שהיא מעורבת ברצח.

חיים סדובסקי שימש כעד הגנה במשפט הרוצח רומן זדורוב.

התובעת, לחיאני, חברתה ובת כיתתה לשעבר של הנערה תאיר ראדה ז"ל אשר נרצחה בבית הספר "נופי גולן" שבקצרין בדצמבר 2006.

רומן זדורוב, אשר הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת, והרשעתו אושרה ברוב דעות בבית המשפט העליון. לאחרונה הוגשה על ידי סנגוריו של זדורוב בקשה לעריכת משפט חוזר, בקשה שטרם הוכרעה.

הנתבע, חיים סדובסקי, ד"ר לנטורופתיה, סבור עד היום כי זדורוב איננו הרוצח האמתי, ואף העיד בתחילה מטעם ההגנה במשפטו, פרסם בין היתר ספר וסרט בנושא והוא אף שותף לקבוצת פייסבוק המוקדשת לכך. התובעת זומנה אף היא להעיד מטעם ההגנה במשפטו של זדורוב, ולטענתה במשך שנים מוביל הנתבע מסע הסתה והכפשה כנגדה, תוך שהוא מצביע עליה כמי שמעורבת יחד עם חברות נוספות ברצח. בכך פגע בה הנתבע לדבריה באופן חמור בכל מישורי חייה, פגיעה קשה הנמשכת שנים רבות, עד היום.

סדובסקי כפר בכך וטען כי מעולם לא אמר כי התובעת מעורבת במעשה הרצח, וכי במסגרת פרסומיו לא חרג מהמותר על פי חוק.

השופט פירר מצא לבסוף כי שלוש אמירות של סדובסקי בצ'אטים שניהל, הינן מהוות לשון הרע בינהן. "אם יכלאו את התובעת ואת חברתה בכלא, יקבלו תוך 5 דקות את הסיפור האמיתי מאחורי הרצח" וגם האמירה "יש נגדן אינסוף ראיות נסיבתיות, והן שקרניות".

"הנתבע פיתח תיאוריה המצביעה על האפשרות שחברותיה של תאיר מעורבות ברצח, ובחלק מן הפרסומים המפורטים לעיל אף קשר את התובעת עצמה לכך. לא הוכח כי החשדות הנ"ל אמת או כי הן מבוססים על קרקע מוצקה כלשהי, אך מעבר לכך דומה כי היה על הנתבע, כמי שהקדיש חודשים רבים לחקר הפרשה, לנקוט אמצעים מוגברים יותר על מנת להיווכח אם מדובר באמת. אמות המידה החלות על אדם הכותב ספר עב כרס הנחזה להיות מקצועי ומבוסס על מחקר, או יוצר סרט באורך מלא בנושא כה טעון, אינן אלו החלות על "אחרון הטוקבקיסטים".

"דומה הוא יותר לעיתונאי המפרסם כתבת תחקיר, לפיכך מצופה ממנו כי בטרם יפנה אצבע מאשימה אל אדם כחשוד אפשרי ברצח, ינהג מידה של אחריות וישמע את עמדתו. הנתבע לא טרח לפנות לתובעת ולקבל את עמדתה בטרם פרסם את פרסומיו", כתב השופט בהחלטתו והוסיף: "לבי על התובעת, אשר בהיותה נערה צעירה איבדה באבחת סכין חברה טובה. מדובר בפרשת רצח נוראה אשר זעזעה את הבוגרים והקשוחים שבציבור הישראלי ולא הותירה אדם אדיש, על אחת כמה וכמה את חברותיה הקרובות של תאיר. איתרע מזלה של התובעת והיא נכחה בזירת הרצח בסמוך למועד התרחשותו, ניתן אך לדמיין את סיוטי הלילה ואת הקשיים הנפשיים הנובעים מכך. ואולם לאחר כל אלו, מוצאת היא את עצמה נאלצת להתמודד שנים כה רבות עם האשמות ונאצות לפיהן היא וחברותיה מעורבות בדרך כלשהי ברצח חברתן".


לצפיה ודירוג כבוד השופט מוטי פירר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות