"בתי המעצר הורגים את העצורים במניעת טיפול רפואי"

"בתי המעצר הורגים את העצורים במניעת טיפול רפואי מיידי ונדרש", טוען פרקליט ההגנה הבכיר עו״ד יעקב שקלאר בתלונה קשה ביותר שהגיש לנציב שירות בתי הסוהר
נעמה כהן |
עו"ד יעקב שקלאר

ביום 09.09.20, הגיש עו״ד יעקב שקלאר, בשם לקוח שלו, שעצור בבית המעצר הדרים שבחסות שירות בתי הסוהר, תלונה חמורה ביותר המציפה בעיה כאובה בטיפול הרפואי הניתן לעצורים השוהים במעצר עד תום ההליכים בבתי המעצר השונים בישראל.

הלקוח של עו"ד שקלאר עצור מזה שלושה חודשים, סובל ממחלות כרוניות קשות וגם נפגע בעמוד השדרה עת נפל במדרגות בית המעצר. לטענתו של הלקוח' הוזנח הטיפול הרפואי בו לחלוטין ותלונותיו החוזרות ונשנות אינן מקבלות מענה. להיפך, לאור התלונות החוזרות ונשנות מפי בא כוחו, עו"ד יעקב שקלאר, זכה הלקוח העצור לאיומים מגורמים שונים מסגל בית הסוהר, ואף הרופא הגיע אליו באופן אישי וצרח עליו כי הוא "מתלונן לכל העולם".

עו"ד יעקב שקלאר

כתוצאה מכך אף "זכה" העצור לענישה ולתנאי כליאה קשים יותר. גם צווים של בתי המשפט הדורשים מתן טיפול רפואי לעצור לא נענים ואינם מטופלים. כל שזוכה לו העצור הינו טיפול בכדורים נגד כאבים, טיפול אשר עשוי לסכן את כליותיו החולות.

לטענתו של רופא בית המעצר, אין בידיו את המסמכים הנדרשים לצורך זיהוי הבעיה ואף אין לו קשר לקופות החולים, כך שאינו יכול לקרוא את המידע הרפואי לגבי הלקוח. רופא בית המעצר נדרש להסברים ע״י השופט המחוזי דרויאן – גמליאל, והאשים במכתבו את את בני משפחתו של העצור – שאינם מביאים את המסמכים הרפואיים לידיו. אולם בני המשפחה נתקלים בסירוב מטעם קופות החולים להעמיד לרשותם את המסמכים הרפואיים, לאור היעדר טופס ויתור על סודיות רפואית.

בית המעצר, מפי קצינת האסירים, מסרב להחתים את הלקוח על ויתור על סודיות רפואית ואף טוען שממילא לרופא ישנה גישה ישירה לתיק הרפואי בקופת החולים ולכן אין צורך בטופס ויתור סודיות כאמור, והכל בניגוד גמור לדבריו של הרופא עצמו שאומר להפך מכך.

צווים של בתי המשפט הדורשים מתן טיפול רפואי לעצור לא נענים ואינם מטופלים

לאור השקרים המרובים של סגל בית המעצר ולאור האיומים והענישה הנלווית כלפי העצור, הגיש היום עו"ד יעקב שקלאר תלונה חריפה לנציב שירות בתי הסוהר, תוך שהוא מתרה ומתריע בו כי יראה בשירות בתי הסוהר ובמדינה אחראים לכל נזק שייגרם למרשו.

תגובת נציב שב"ס טרם התקבלה.

עו"ד יעקב שקלאר מגיב לדברים: ״מדובר במדינת עולם שלישי של ממש. מגיע עצור עם מחלות כרוניות לבית המעצר, לראשונה בחייו, מוכה תדהמה, פחד וחששות. בנוסף לכך, נמנע ממנו להכניס תרופות חיוניות והוא נתון לחסדי הסגל והרפואה המפגרת בבית המעצר. כאשר הוא מספר על תלאותיו הרפואיות, הוא מקבל אחד משניים: או כדור שינה, או כדור נגד כאבים. לא נערכות לו כל בדיקות, לא נלקח לבי"ח ולא ניתן טיפול רפואי. כאשר הוא ממשיך להתלונן או פונה באמצעות ב"כ לגורמים השונים – העצור מאויים, נענש ונסחט על ידי סגל בית הסוהר כדי "שישתוק" ולא יתלונן. לאור זאת פנינו לנציב שירות בתי הסוהר. אנחנו דורשים להסדיר את קבלת המידע בין רופאים בבתי המעצר לבין קופות החולים, כדי שעצורים יקבלו את הטיפול הרפואי המגיע להם. זהו עניין בסיסי שאנו לא מצליחים להבין, הכיצד לא הוסדר הדבר עד עצם היום הזה. ככל שייגרם נזק ללקוח שלנו נתבע את המדינה במיליונים".

נמשיך ונדווח.
___________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות