אישום: נהג ברשלנות ודרס למוות בת 5

צעיר בן 22 נאשם כי גרם ברשלנות למותה של פעוטה לאחר שיצא לעקיפה ואיבד שליטה
מעיין לביא |
אילוסטרציה

לבית המשפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, הוגש כתב אישום נגד אבראהים אבו רקייק, בן 22 מקרית עקרון, בגין גרם מוות בנהיגה רשלנית של ג'וד אבו ג'אנם ז"ל, בת ה-5. הצעיר נאשם עוד כי נהג בקלות ראש וגרם לתאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש וניזוק רכוש.

על פי כתב האישום, לפני כחצי שנה, נהג הנאשם ברכב ברחוב הרצל ברמלה, מכיוון מערב לכיוון מזרח. בהגיעו לצומת הרחובות הרצל – יצחק שדה וז'בוטינסקי, סמוך לכניסה לשוק רמלה, עצר הנאשם נסיעתו במרחק של כ- 30 מטר מהצומת, כאשר לפניו 4 מכוניות עומדות.

בחלוף שניות ספורות מרגע עצירתו בצומת ומשהתחלף הרמזור לירוק, סטה הנאשם לנתיב הנגדי תוך חצייה מלאה של קו ההפרדה הרצוף במקום ועקף את המכוניות שעמדו לפניו. בסיום העקיפה, נטען, סטה הנאשם בחדות ימינה חזרה לנתיב נסיעתו וחצה את הצומת במהירות של כ-61 קמ"ש.

נוכח העקיפה, בצירוף תוואי הכביש, כך לפי כתב האישום, הטה הנאשם בחדות את הגה הרכב שמאלה ואיבד שליטה על הרכב. כתוצאה מכך ומפעולות היגוי נוספות, חלקו הקדמי הימני של הרכב עלה על המדרכה. בהמשך, פגע הנאשם באמצעות כנף קדמית שמאלית של הרכב בברז כיבוי.

עם עלייתו של הנאשם עם הרכב על המדרכה, תוך כדי איבוד שליטה, פגע הרכב בג'וד אבו ג'אנם, קטינה ילידת 2015, אשר באותה העת הלכה על המדרכה, יחד עם אימה ואחותה. עוד נפגעו גם הולכי רגל נוספים ששהו על המדרכה בסמוך לקיוסק.

כתוצאה מהתאונה נחבלה אבו ג'אנם באורח קשה, פונתה לבית החולים ושם מתה מפצעיה. 4 הולכי רגל ונהגת ג'יפ נפגעו גם הם בתאונה וכן נגרם נזק רב לרכוש.

בבקשה לשלילת רישיונו עד תום ההליכים צוין כי הרשעתו האחרונה היא מלפני חודשיים ונסיבות ביצוע העבירה, נשוא הרשעתו, היינו העובדה שזמן קצר לאחר התאונה הקטלנית וחרף תוצאותיה הטראגיות, נהג הנאשם בזמן שהיה פסול מנהלית מנהיגה.

"מדובר", כך נכתב בבקשה, "במשיב אשר המשך נהיגתו תסכן את ציבור המשתמשים בדרך. אופן נהיגתו של המשיב בעת האירוע עקיפת 4 כלי רכב לפני צומת מרומזר תוך מעבר לנתיב נגדי וחצייה מלאה של קו הפרדה רצוף וכפול, תוך האצת מהירות נסיעתו להשלמת העקיפה, מבלי שהמשיב האט מהירות נסיעתו או בלם ומבלי שנקט באמצעי זהירות למניעת התאונה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות