כתב אישום נגד המחבל מראש העין: דקר את הקרבן 20 פעמים

וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, נאשם כי התחזה לפועל באתר הבנייה ודקר את רפאל לוי שנאבק בו ובזכות עוברי אורח ניצלו חייו
דנה לווינסקי |
לוחמי מג"ב במחסום. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה
מחסום צבאי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, בגין נסיון לרצח של רפאל לוי, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שוד בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, הנאשם, אשר אין לו כל היתר שהייה בישראל, נכנס לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון במטרה למצוא עבודה כאשר הוא מצויד בסכין מתקפלת. הנאשם הגיע לשכונה חדשה בראש העין שנמצאת בבנייה, שם נתקל במתלונן, אשר בבעלותו דירה הנמצאת בבנייה בשכונה.

הנאשם הציג בפניו מצג שקרי כי יש ברשותו מפתחות לדירות, לרבות דירתו, וכאשר הגיעו השניים לדירה, שלף הנאשם את הסכין, אמר "אללה ואכבר", והחל לדקור באמצעותה את המתלונן כ-20 דקירות. בין השניים התנהל מאבק שבסופו הותיר הנאשם את המתלונן על הרצפה, דקור בכל חלקי גופו ואף לקח מהרצפה את הטלפון הנייד, המפתחות ושלט רכבו של המתלונן. לאחר שהצליח להגיע בכוחותיו האחרונים לכניסה לבניין, המתלונן נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לביה"ח במצב אנוש.

לאחר שחזר לביתו בג'נין נקט הנאשם בעזרת חבריו בפעולות שונות כדי לחמוק ממעשיו, הסתגר בביתו בימים, ולן בדירת מסתור בלילות, הנאשם גילח את שערות ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו וביקש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי ("חמאדה") ועוד.

בבקשת המעצר נכתב כי נגד מנצור קמה עילת מעצר "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, התוצאה הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם".

עוד נכתב לבית המשפט: "קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה. נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות