מכר טילים תקולים לתומך דעא"ש ברצועת עזה – נידון ל-21 חודשי מאסר

במסגרת הסדר טיעון הורשע מאהר וחידי בסחר בנשק; השופט הקל בעונשו לאחר שהביע חרטה
אייל חן |
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 21 חודשי מאסר בפועל על מאהר וחידי, אזרח ישראלי המתגורר ברצועת עזה, במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהואשם והורשע במסגרת הסדר טיעון בסחר בטילים תקולים.

על פי כתב האישום, הנאשם שהינו אזרח ישראלי, אך אינו תושב ישראל והתגורר בעזה, במהלך שנת 2016, שכנו של הנאשם בעזה, פעיל הג'יהאד האיסלאמי, סיפר לנאשם כי ברשותו טילים תקולים וביקש ממנו לאתר קונה עבורם.

הנאשם, כך לפי האישום, פנה לאחר, פעיל סלפי תומך דעא"ש, המוכר לנאשם כסוחר נשק, באמצעות רשת הפייסבוק, והציע לו לרכוש טילים תקולים, והאחר הביע עניין בכך. למחרת היום נפגשו האחר והנאשם, והאחר רכש את ארבעת הטילים ושילם לנאשם תמורתם 1000 שקלים והנאשם נתן לשכנו שפנה אליו 300 שקלים והשאיר ברשותו 700 שקלים עבור התיווך שלו בעסקה.

על יסוד הודאתו בעובדות כתב האישום, הורשע וחידי בעבירה של סחר בנשק. לאחר הרשעתו הביע הנאשם צער על מעשיו וביקש את התחשבות בית המשפט. שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן קיבל את הסדר הטיעון וגזר עליו 21 חודשי מאסר בפועל ועוד שנה על תנאי.

"המעורבות של הנאשם, כתושב ישראל, בהעברת ארבעה טילים מיד ליד בתחומי רצועת עזה, חמורה מאוד", כתב השופט ביתן בגזר הדין. "ברגיל, מעשה כזה מצדיק מאסר לתקופה הנמדדת בשנים. אולם במקרה זה, האירוע היה לפני כ-5 שנים, הטילים היו תקולים וכלל לא ברור אם היה בהם ערך – סכום הכסף הנמוך ששולם עבורם יכול לשמש אינדיקציה לכך שהם לא היו בעלי ערך מיוחד, הודאת הנאשם ניתנה במסגרת הסדר טיעון הכולל הסכמה לעניין העונש, ובלעדי הודאת הנאשם התביעה הייתה מתקשה להוכיח את העובדות שיוחסו לו בכתב האישום, והנאשם ללא עבר פלילי וזהו מאסרו הראשון".
___________
לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות