בא להגיש תלונה – וניסה לדקור את השוטר

בית משפט השלום בבאר שבע גזר עונש מאסר ממושך על תושב אופקים שהגיע לתחנת המשטרה במטרה להגיש תלונה אך במקום זאת ניסה לדקור את השוטרים ואיים: "תשלמו על זה"
מעיין לביא |
ניידת משטרה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שופט בית משפט השלום באר שבע, חיים פס, גזר 20 חודשי מאסר, על הבטם מהרי, תושב אופקים, שהורשע תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות תקיפה הגורמת חבלה ממשית והחזקת סכין. מהרי שהגיע לתחנת משטרת אופקים להגיש תלונה התפרץ דרך מחסום החניה וכשנשאל למעשיו שלף דוקרן וניסה לדקור בו את השוטרים. השופט גם הורה לנאשם לשלם פיצויים של 1,500 שקלים לכל אחד מנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום, כאשר שני שוטרים שהו במתחם החניה של תחנת משטרת אופקים, הנאשם אשר שהה באותו מועד בסמוך לתחנה, רץ לכיוון מתחם החנייה, וזאת כאשר שער החניה התעתד להיסגר והתפרץ דרכו החנייה. כאשר נשאל הנאשם לפשר מעשיו על ידי אחד השוטרים וזה השיב כי הגיע לתחנה להגיש תלונה.

מיד לאחר מכן, כך על פי האישום, התקרב לעבר אחד השוטרים, נעמד, שלף בפתאומיות דוקרן מאולתר עשוי מעץ וניסה לדקור באמצעותו את השוטר בבטנו. השוטר אשר חש בסכנה, כך מפורט בכתב האישום, הדף עצמו אחורה, שלף אקדח, דרך אותו וכיוון לעבר הנאשם.

שוטר נוסף שהיה במקום כיוון אף הוא את נשקו לעבר הנאשם, התקרב אליו מאחור וניסה לאזוק אותו. במהלך ניסיון ההשתלטות, הנאשם, כך נטען, הושיט את ידו הימנית לעבר סכין שהייתה מוסלקת בחגורת מכנסיו מתחת לחולצתו, הוציא אותה ואחז בה בידו.

בשלב זה, מתאר האישום, שוטר שלישי הבחין במתרחש, התקרב לנאשם סובב את ידו ובכך גרם לו להפיל את הסכין. בהמשך לאמור, ותוך שימוש בכוח סביר להשתלטות על הנאשם, הוכנס הנאשם לחדר סיור, שם איים על השוטר: "על זה שהכאבת לי אני מבטיח לך שתשלם על זה".

מהרי סירב לקיים פגישה עם שרות המבחן ונציגיו שוחחו טלפונית עם אחותו. זו סיפרה כי מזה שנתיים חל ניכור של הנאשם כלפי בני משפחתו. לטענת אחותו, הוא מביע כעס כלפי בני משפחתו ומסרב לקבל כל עזרה מצדם. לשיטתה, התנהגותו נובע מבעיה פסיכיאטרית שאינה מאובחנת, למרות שהוא היה בהסתכלות פסיכיאטרית ממושכת.

השופט פס הדגיש בגזר הדין כי מדובר באירוע יזום, תוך תכנון מראש של הנאשם, אשר "בחר בקור רוח, לפגוע באנשי חוק, שוטרים במשטרת ישראל, רק בשל היותם בעלי תפקידים כאמור".

"בביצוע העברות האמורות", נכתב בגזר הדין, "ביטא הנאשם את העדר המורא מהחוק ומאנשי החוק והתנהגות שכזו מחייבת מענה עונשי ראוי. על הענישה בנסיבות אלו, להעביר מסר ברור וצלול באשר לפגיעה באנשי החוק, רק בשל היותם אמונים על הסדר הציבורי, ולהוקיע תופעות אלימות, אכזריות ופגיעה באנשי חוק באופן שכזה".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט חיים פס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות