הבורר נאשם: סחט לקוח כי "הפר את תנאי הבוררות"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נאשם אמרה קאסם כי סחט באיומים אדם שהגיע אליו לבוררות, דרש ממנו 80 אלף שקל ושלח אליו צוותים שיכו אותו "עד שיאבד הכרה ועד שמכוניות יעופו באוויר"
דניאל בן חמו |
מתוך סדרת הטלוויזיה "הבורר"

לבית משפט המחוזי בתל אביב הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אמרה קאסם, בן 38, בגין סחיטה באיומים וסחיטה בכח ובקשה להותירו במעצר עד לתום ההליכים נגדו. קאסם נאשם כי בעת ששימש כבורר, סחט עשרות אלפי שקלים מאחד הצדדים בבוררות שניהל, לאחר שגילה שפעל מאחורי גבו. "הוא פעל באכזריות רבה והביא את המתלונן למצב נפשי קשה – עבור בצע כסף", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט.

על פי כתב האישום, המתלונן ואחרים פנו לנאשם, על מנת שישמש בורר במחלוקת הנוגעת לתשלום בגין מפגש אינטימי שקיימו. לאחר הבוררות פנה המתלונן ליריבו בבוררות, נפגש עמו והעביר לו תשלום נוסף. לאחר שקאסם גילה על האירוע, גמלה בליבו, כך לפי האישום, ההחלטה לסחוט את המתלונן באיומים ובכוח. לצורך הסחיטה, נטען, נעזר קאסם באדם נוסף שזהותו אינה ידועה.

במסגרת תוכנית הסחיטה הורה הנאשם למתלונן להגיע לחדר שכור במלונית ביפו, סיפק לו סמים, איים עליו ותקף אותו שלא כדין, ביחד עם האדם הנוסף. לבסוף, הודיע הנאשם למתלונן, כי "פגע במילתו" בכך שהפר את "פסק הבוררות" שנתן ולכן הוא נדרש לשלם לו סך של 80 אלף שקלים.

משהביע המתלונן התנגדות לתשלום, הורה הנאשם לאדם הנוסף לשלוח "צוותים" לחבריו של המתלונן. הבורר דרש משותפו לסחיטה, כך לפי האישום, "שיקבלו מכות עד שיאבדו את ההכרה, שמכוניות יעופו באוויר ואז תביא אותם לפה על אלונקה, שיחליטו מה הם עושים עם ה-80 אלף שקלים".

לאור חששו של המתלונן שמא יפגעו בחבריו הסכים לשלם לנאשם את הקנס. עוד באותו ערב, כך מתואר בכתב האישום, העביר המתלונן לנאשם ולאדם הנוסף כמחצית מהסכום, ובבוקר למחרת העביר את יתר הסכום. "בשל מעשה הסחיטה וחששו של המתלונן מפני הנאשם והאדם הנוסף", נכתב בכתב האישום, "שילם המתלונן למשיב ולאחר סך של 79 אלף שקלים".

לצד כתב האישום שהוגש בעניינו של קאסם, מבקשת הפרקליטות גם להותיר אותו במעצר עד לתום ההליכים נגדו. בבקשה להארכת מעצרו נכתב: "מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח נסיבות ביצוע העבירות, בהן קשר המשיב קשר עם אחר לסחוט בצורה אלימה ואכזרית את המתלונן, שסומן על ידם כ'טרף קל'".

"לשם הוצאת תוכניתם העבריינית אל הפועל", נכתב עוד לבית המשפט, "רקמו המשיב והאחר תוכנית סדורה על מנת ליצור חוב יש מאין, באמצעותו יסחטו כספים מהמתלונן באלימות ותוך הפעלת לחצים נפשיים קשים. המשיב והאחר פעלו באכזריות רבה ולראיה הביא את המתלונן למצב נפשי קשה ביותר – כל זאת עבור בצע כסף".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות