ערעור לעליון על קולת עונשו של נהג שנמלט בעוד שוטר תלוי על רכבו

הפרקליטות טוענת כי יש להחמיר בעונשו של הנהג שפגע בעובד ציבור ופצה אותו: "יש לתת משקל לחומרת המעשה, מדובר במי שאינו חושש לסכן את מי שאמונים על אכיפת החוק"
אייל חן |
ביקש שתשלח תמונה. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט העליון הגישה הפרקליטות הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם שהורשע בחבלה בכוונה מחמירה של שוטר, ונידון לעונש של 6 חודשי מאסר בלבד. בהודעת הערעור צוין, כי "עונש מקל זה אינו נותן ביטוי לחומרה היתרה שבפגיעה בעובדי ציבור, ובפרט בשוטרים האמונים על אכיפת שלטון החוק, וכי על בית המשפט הנכבד מוטלת החובה להגן על מעמדם של עובדי הציבור. זאת, כדי להבטיח שעובדי הציבור לא יחושו מורא ויוכלו לבצע מלאכתם נאמנה, למען הציבור כולו".

הנאשם ידידיה אברהם גאל דור, הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בכך שלפני כשנתיים, נמלט משוטרים אשר ביקשו ממנו להזדהות לאחר שחנה על המדרכה באופן שהפריע למעבר הולכי רגל. הנאשם, נהג ברכבו כאשר תוקף רישיון הנהיגה שלו פג זה מכבר וכאשר צו מעצר תלוי ועומד נגדו בגין אי-התייצבות להליכים משפטיים בעניינו.

בניסיון למנוע את הימלטותו, אחז אחד השוטרים בחלק העליון של דלת הנהג ברכב, כאשר החלון בדלת פתוח לרווחה, וצעק לנאשם לעצור את הרכב. אולם, כך לפי הרשעתו, הנאשם האיץ את מהירות נסיעתו, בעוד השוטר תלוי על דלת הרכב, תוך התעלמות מזעקותיו ותחנוניו שיעצור לבל יהרוג אותו. משנפל השוטר על הכביש, עזב הנאשם את המקום מבלי לעמוד על תוצאות הפגיעה בו. לשוטר נגרמו חבלות והוא נזקק לטיפול רפואי ממושך.

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הנאשם, על בסיס הסדר הטיעון, בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ונהיגה ללא רישיון, וגזר עליו עונש של 6 חודשי מאסר בפועל בלבד, בניכוי ימי מעצרו. בנוסף גזר בית המשפט על הנאשם מאסר על תנאי, פיצוי של 10 אלף שקלים למתלונן ושלילת רישיון נהיגה למשך שנתיים.

במסגרת הערעור, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונשו של הנאשם, שכן לטענת הפרקליטות עונש שהוטל עליו אינו הולם את חומרת המעשים בהם הורשע הנאשם. עוד צוין, כי אין בעונש כדי להרתיע אותו בפרט ואת הציבור בכלל מביצוע עבירות דומות בעתיד.

"התנהגות בוטה ומשולחת רסן זו", כך לפי הפרקליטות, "מלמדת כי המשיב בז לשלטון החוק ואינו חש כל מורא ממנו, והוא אף אינו חושש לסכן את שלום הגוף והנפש של האמונים על אכיפתו". הנאשם, מצדו, הגיש גם הוא ערעור על חומרת העונש שהוטל עליו לדבריו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות