סיכון מקצועי: חיים אתגר התעמת עם "עוקץ קשישים" וחטף

מנחה 'יצאת צדיק', חיים אתגר, התעמת עם מי שלטענת צוות התכנית, הוא נוכל. אתגר נפצע בראשו, אך ביהמ"ש החליט לשחרר את התוקף למעצר בית
ציון חן |
מהאינסטגרם של חיים אתגר

יריב בוהדנה, שתועד על ידי צוות התכנית "יצאת צדיק" כשהוא עוקץ קשישים, תקף את המנחה חיים אתגר ונעצר. בית משפט השלום בתל אביב הורה על שחרורו למעצר בית בן 4 ימים וציין: "אינני מקל ראש במעשים וראוי כי בתי המשפט יוקיעו התנהגות מעין זו".

לאחרונה תיעד צוות התכנית "יצאת צדיק" מעשי מרמה שנעשה כביכול על ידי תושב אשדוד בן 46. במסגרת התכנית התקיים מפגש של האיש עם שחקנית שהתחזתה ללקוחה ואליהם הצטרף בהמשך אתגר. המפגש, שתועד במצלמות התכנית, הפך אלים ובמהלכו, כך לפי תלונה שהגיש, הותקף המנחה.

תחקיר צוות התכנית העלה כי מדובר בנוכל סדרתי שעוקץ קשישים. במהלך המפגש עם צוות התכנית, טען כוכב התחקיר, כי אתגר ואנשיו רדפו אחריו ברחוב בצורה מאיימת והוא רק הדף אותם מעליו, דבר שהביל לעימות ולפציעתו של אתגר בראשו. החשוד בתקיפה טען, כי מהצילומים ניתן לראות כי מנחה התכנית נפגע מקיר שהיה מאחוריו ולא מתקיפה שלו.

"הלקוח שלי מנסה כל הזמן להתרחק, וזה סותר את כל התזה שהוא אלים", טען גם סנגורו של החשוד, "התפתח שם אירוע אלים. מי עשה יותר מי עשה פחות. אבל המרדף לא חוקי. האזרח יכול לרדוף אחרי חשוד, רק אם יש חשש לעבירת פשע זה מקרוב".

"כל ההתנהגות של אתגר, לא מצדיקה שימוש באלימות ברוטלית", אמרו במשטרה לאחר מעצרו של החשוד בדיון שהתקיים בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב.

"תוצאת המפגש הייתה כי אתגר נחבל בראשו ובגופו, ועל כך אין מחלוקת בין הצדדים", ציין השופט ד"ר אילן צור, "אינני מקל ראש במעשיו של העצור אשר הביאו בסופו של יום לפגיעה באתגר, ואף יכול היה והיו גורמים לנזק חמור יותר, וראוי כי בתי המשפט יוקיעו התנהגות מעין זו".

השופט הוסיף: "מעצר לפני כתב אישום נועד לצורכי חקירה בלבד, להבדיל מצורכי ענישה או הרתעה. השאלה בבקשת המעצר אינה אם העצור ראוי לעונש, או יהא במעצרו להרתיע עבריינים בכוח, אלא אך ורק אם מעצרו אמנם חיוני ונדרש לחקירה".

במקרה זה קבע ביהמ"ש כי שחרורו של העצור בערבויות עדיפה על פני מעצר אשר יפגע בחירותו פחות, והוא שוחרר בחתימה על ערבויות כספיות ומעצר בית של ארבעה ימים.
__________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ד"ר אילן צור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות