האב דרש למנוע מאשתו בנפרד לעבור דירה – אך נדחה

בית המשפט לענייני משפחה קבע כי האם, הטוענת להתעמרות מצד בעלה, תוכל לעזוב את ביתם המשותף ותקבל משמורת על ילדיהם. באי כוחה: "הוא איים עליה והחיים לצדו הפכו בלתי נסבלים"
רונן לוי |

אב שביקש להוציא צו שימנע מגרושתו לעזוב את ביתם המשותף, נדחה על ידי בית המשפט לענייני משפחה שאף קבע שהשכנות בין השניים אינה מקנה לו משמורת משותפת על הילדים.

בכך התקבלה טענתם של עורכי הדין שי גבע וסיוון רוזן, באי כוחה של האם, שטענו להתעמרות מצדו של האב, ונקבע כי היא זו שתקבל את המשמורת על הילדים.

האב פנה לבית המשפט לענייני משפחה בדרישה להוציא צו שימנע את שינוי מקום מגורי האם והילדים.

זאת, לאחר שהתברר לו כי האם מתכוונת לעזוב את ביתם המשותף ולעבור להתגורר בדירה סמוכה ביחד עם ילדיהם המשותפים. האב טען שאסור לאפשר לאם לעבור דירה.

עורכי הדין סיוון רוזן ושי גבע

במקביל טען כי אם היא תעזוב את ביתם המשותף על בית המשפט לקבוע כי המשמורת על הילדים תהיה שלו והם ימשיכו להתגורר עמו. לחילופין דרש כי בית המשפט יקבע משמורת משותפת על הילדים והסדרי ראייה שוויוניים.

בתגובה טענו עוה"ד גבע ורוזן כי מדובר בבקשה "טורדנית וקנטרנית". כל תכליתה של הבקשה, טענו, היא המשך "מסע ההתעמרות" שנוקט האב נגד גרושתו וזאת "מתוך הרצון להמשיך ולשלוט בחייה".

"האישה", הוסיפו באי כוחה, "עזבה את הבית מאחר והחיים ביחד עם אביהם של הילדים הפכו לבלתי נסבלים". לשיטתם מדובר במי שאיים עליה וניסה לרדות בה וסובל מהתקפי זעם בלתי פוסקים. על כן, נטען, החלה האישה לחפש דירה בסמוך למקום מגוריהם הנוכחי ו"אכן גם מצאה".

עורכי הדין גבע ורוזן הדגישו כי מדובר בדירה שנמצאת במרחק של חציית מעבר חציה מהדירה המשותפת בה התגוררו השניים כך שלא יהיה כל שינוי במסגרות החינוכיות של הילדים והסביבה לה הם רגילים, זאת בניגוד לטענות האב.

בית המשפט קיבל את טענות עורכי הדין גבע ורוזן וקבע כי הילדים ימשיכו להתגורר עם האם, וכי היא רשאית לעזוב את הבית המשותף. "לאחר עיון בטענות הצדדים", נכתב בהחלטה, "ומאחר והאב לא הציג אסמכתאות לעניין אפשרות איסוף והחזרת הילדים ממוסדות החינוכיים לאור שעות עבודתו, בשלב זה זמני השהות יתקיימו באופן בו הילדים ילונו אצל האב אחת לשבוע ובכל סופ"ש שני וכן ישהו עם האב מפגש נוסף מידי שבוע".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות