רב ה"סלבס" נעצר בחשד להטרדות מיניות

הרב נתנאל שריקי מנתיבות, מי שמוכר ב"רב המנהרות", אשר מאמינים כי תפילותיו הביאו לקריסת מנהרות חמאס, נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בנשים שהגיעו אליו להכוונה רוחנית; בית המשפט האריך את מעצרו
ציון חן |
היכל המשפט באר שבע
היכל המשפט בבאר שבע. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית המשפט התיר לפרסם כי הרב נתנאל שריקי, הוא הרב המוכר מהדרום שמצוי תחת חקירה בחשדות לעבירות מין שביצע בשתי נשים שהתלוננו נגדו. על פי החשד הרב ביצוע מעשה מגונה בשתי נשים שפנו אליו לצרכי הכוונה רוחניים. השופטת עירית קויפמן הורתה על הארכת מעצרו ב-3 ימים ונימקה: "קיימת עילת מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה".

הרב שריקי מוכר כמקובל שבאים אליו לקבל את הדרכתו, והוא קיבל את הכינוי "רב המנהרות" – בעקבות תפילות שיוחסו לו ככאלה שגרמו לקריסת מנהרות חמאס בעבר.

הרב שריקי נעצר במסגרת חקירת משטה בחשד לביצוע עבירות מין. החקירה החלה בעקבות תלונות של שתי נשים ולאחר שהוא עצמו נחקר במשך כ-5 שעות. בתום חקירתו החליט קצין החקירות במשטרת באר-שבע על מעצרו של הרב המקובל מנתיבות והוא הובא להארכת מעצר.

שתי המתלוננות, אחת רופאה והשנייה עובדת במשרד עורכי הדין, נהגו לבקר בחצר הרב לייעוץ וקבלת ברכות. הנשים, אחת מאשקלון והשנייה מפתח תקווה, הגיעו בנפרד ובזמנים שונים לקבל ברכות וייעוץ מהרב, ולטענתן, במהלך המפגש עם הרב המקובל הוא הטריד אותם מינית לכאורה.

"אחת הנשים טענה כי נגע בבטנה ובחלק התחתון של החזה וביקש ממנה להביט על החזה שלה, מכיוון שהוא טוען כי הוא רואה משהו שם", כך סיפרו באי כוחן של הנשים.

סנגורו של הרב שריקי, עו"ד ציון אמיר דחה את החשדות המיוחסים ללקוח שלו. "יש תלונה שנחקרת", אמר, "הלקוח שלי מסר גרסה מלאה ומפורטת, מכחיש באופן מוחלט את הטענות האלה".

עו"ד אמיר הוסיף: "יש אינדיקציות לא מעטות שתומכות בגרסה שלו. נמתין בסבלנות להשלמת החקירה. יש לנו ביטחון בטענות החפות שלו".

שופטת המעצרים בבאר שבע, קויפמן האריכה את מעצרו של הרב ב-3 ימים. "המעשים המיוחסים לחשוד כפי שעולה מהודעות המתלוננות נעשו בעת שהן פנו אליו על מנת להתייעץ עמו ולקבל ברכה", כתבה השופטת בהחלטתה. "קיימת עילת מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה. גם אם ניתן היה לשקול שחרור לחלופת מעצר שייתן מענה הולם למסוכנות בשלב זה של החקירה לנוכח חשש לשיבוש, אין לשחררו לחלופת מעצר".

____________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עירית קויפמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות