לקראת הסגר: שב"ס עדכנו ההנחיות

בהתאם להנחיות הממשלה החליטו גורמי הפיקוד והמקצוע בשירות בתי הסוהר כי לא תותר כניסת אזרחים ומתנדבים שלא לצורך חיוני לביה"ס וכי יוגדל באופן זמני הסכום הניתן לאסירים לשימוש בקנטינה; הכלואים יקבלו שיחת וידאו עם בני משפחותיהם במהלך ימי הסגר
גילי סיוון-כהן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בהתאם להנחיות הדרג המדיני, בחצות, ייכנס לתוקפו סגר שהוטל על אזרחי המדינה. גורמי הפיקוד והמקצוע בשב״ס הבוחנים מידי יום את רמת התחלואה ודרכי הפעולה לבלימת חדירת הנגיף למתקני הכליאה החליטו, בין השאר, כי לא תותר כניסת אזרחים ומתנדבים שלא לצורך חיוני לבתי הסוהר ויוגדל זמנית הסכום לקנטינה.

בשל הסגר החליטו בשרות בתי הסוהר, כי כלואים פליליים יקבלו שיחת וידאו עם בני משפחותיהם במהלך ימי הסגר, כאמור, יוגדל הסכום החודשי המותר לרכישה בקנטינה בכמה מאות שקלים למשך תקופת הסגר, תצומצם תנועות אסירים בין המתקנים, לא תותר כניסת אזרחים ומתנדבים שלא לצורך חיוני לבתי הסוהר. פעילות תיקון תתקיים בתקופת הסגר על ידי גורמי המקצוע בשב"ס בלבד ובהתאם לכללים. באשר לפגישות עם עורכי הדין, בתיאום עם לשכת עורכי הדין והסנגוריה הציבורית, יתקיימו מפגשי עו״ד עם אסירים מאחורי מחיצה.

עד כה חוסנו למעלה מ- 3,000 אנשי סגל בקהילה, בהתאם להקצאות מנות החיסון ממשרד הבריאות. תוכנית אופרטיבית ולוגיסטית לחיסון כלואים הוכנה ותופעל עם קבלת מלאי חיסונים לארגון ואישור לתחילת ההליך. תוכנית דיגום ארצית מופעלת מידי יום ובמקרי הדבקה נקודתיים ועד כה בוצעו למעלה מ-70 אלף בדיקות קורונה לכלואים ולסגל.

סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס בראשות נציבת בתי הסוהר מקיימים הערכות מצב לבחינת השפעות מצב התחלואה בארץ ובעולם וכדי להמשיך ולבחון אפשרויות הקלה נוספות לכלואים, שנכפו כתוצאה ממשבר הקורונה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות