אישום: אסירים עקצו אזרחים דרך הטלפונים של הסנגורים

שני אסירים, המוחזקים באגף השמור בכלא השרון, נאשמים כי באמצעות שימוש בטלפונים ניידים הם הונו עורכי דין, נהגי מוניות ובעלי חנויות וקיבלו כספים במרמה
נעמה כהן |
הכלא בו מוחזק העבריין אבי ביטון - אילוסטרציה
צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בפתח תקווה, הוגשו כתבי אישום, נגד שני אסירים באגף השמור בכלא השרון, אילן ראובן, בן 44 ואושרי אבוטבול, בן 28, בגין קשירת קשר לפשע וריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא.

על פי כתב האישום, בין החודשים ינואר- יולי 2020, נשאו השניים עונש מאסר ושהו יחדיו בתא באגף "השמור" בכלא "השרון". בתקופה הרלוונטית, קשר ראובן קשר עם אבוטבול ואחרים מחוץ לכלא, לקבל במרמה כספים רבים או סחורה מאנשים שונים, וזאת באמצעות שיטת פעולה מתוחכמת, כאשר סמוך לחודש ינואר השנה, פנו השניים בעורמה למשרדי בא כוחו של ראובן בתקופה זו, הונו את מזכירת המשרד, וכך עקפו את הגבלות שב"ס על שיחות הטלפון של הנאשמים.

באופן זה, הפעילו הנאשמים שירות "עקוב אחרי" כשהתקשרו ממערכת הטלפוניה של שב"ס למס' הטלפון הקווי של משרדו של עורך הדין, באופן שהשיחה התקשרה ישירות למספרי "פריפייד" שביצעו שיחות מרמה לחנויות ולנהגי המוניות.

בהמשך, יצרו הנאשמים קשר עם עו"ד נוסף, וביקשו בכזב כי ייצג את אבוטבול במסגרת חקירה פלילית בה נחשד, וכל זאת בכוונה לרמות את עורך הדין, ולקבל הרשאה משב"ס לכלול את מספר הטלפון הקווי של עורך הדין כחלק ממספרי הטלפון המותרים לו לחיוג, נוכח הגבלותיו של אבוטבול.

לאחר שאושר לאבוטבול לשוחח טלפונית עם עורך הדין, הונו הנאשמים את עורך הדין ואת מזכירת משרדו באותו אופן שפעלו מול משרדו של עורך הדין הקודם, ובכך למעשה יצרו עוד אפיק להתגבר על מגבלות שב"ס אשר נועדו להגן על הציבור.

במהלך התקופה, בין החודשים מרץ ועד ליולי 2020, בהיות הנאשמים אסירים, במספר רב של הזדמנויות, ביצעו הנאשמים מעשי מרמה רבים מהכלא תוך הפעלת אחרים מחוץ לכלא באופן שיטתי כלפי בתי עסק שונים ברחבי הארץ. בין היתר, התקשרו הנאשמים לחנויות ובתי עסק ורימו את העובדים בכך שהתחזו לבעלים של העסק והנחו אותם להעביר כסף או סחורה לנהגי מוניות ששלחו למקום. העובדים נשמעו להנחיותיהם, והעבירו לנהגים אשר העבירו את הכסף והסחורה לאחרים מטעמו של ראובן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות