בעלה של שירה משה ניסה לרצוח אותה, ורשם על שמו את אפקט סטרייסנד הישראלי

שופט בית המשפט בבאר שבע, ג'ורג' אמוראי, הרשה לחשוד בנסיון רצח אשתו לפנות ולבקש ששמו לא ייחשף, למרות שהאשה דרשה שכן והיתה מוכנה להיחשף. בתגובה – שמו ותמונתו הופצו באלפי עותקים באינטרנט
נעמה כהן |
שירה איסקוב

לפני 17 שנה, ברברה סטרייסנד ביקשה מבית המשפט להורות להסיר צילום אוויר של אחוזתה במאליבו. מתוך ויקיפדיה על "אפקט סטרייסנד": המונח בעקבות ניסיונה של סטרייסנד בשנת 2003 למנוע את פרסומו של צילום אוויר של אחוזתה שעל חוף האוקיינוס השקט במאליבו, קליפורניה. סטרייסנד תבעה את צלם התמונה, קנת אדלמן, ואת מפעילי האתר Pictopia.com, בסכום של 50 מיליון דולר, בטענה של הפרת הזכות לפרטיות. בכתב התביעה הופיעה דרישה להסיר את התצלום ממאגר של תצלומים המתעדים את קו החוף של קליפורניה. לפני שהוגשה התביעה, התמונה המדוברת זכתה לשש הורדות בלבד, שתיים מהן בידי עורכי הדין של סטרייסנד. בחודש הראשון שלאחר התביעה צפו בתמונה קרוב ל-500 אלף משתמשי אינטרנט. בסופו של דבר, סטרייסנד הפסידה בתביעה".

ביום שישי לפני כשבוע ניסה בעלה של שירה משה ממצפה רמון לרצוח אותה. הוא חבט בה במערוך ודקר אותה בסכין מספר רב של פעמים מול עיניו של בנם הפעוט. למרבה המזל, שירה נפצעה קשה אבל שרדה והיא מאושפזת. בזמן הדיון במעצרו, בפני השופט ג'ורג' אמוראי מבאר שבע, ביקש הבעל כי שמו יישאר חסוי בינתיים כדי שלא "ייפגע המוניטין שלו". זאת, בניגוד לבקשתה המפורשת של שירה, שהיתה מוכנה לחשוף גם את שמה כדי להזהיר ממקרים דומים.

השופט קיבל את בקשת העצור, וכשהדבר פורסם כל הרשת התפוצצה. בתוך פחות משעה הופצו בפייסבוק ובטוויטר כל פרטיו של העצור (שאין לו כמעט מוניטין ולא היה ידוע קודם) כולל שמו, תמונתו והערות מעליבות לשיקול דעתם של בית המשפט הנכבד והשופט ג'ורג' אמוראי. אנו מדברים על אלפי פרסומים של אנשים שפרסמו מחדש או הדהדו פרסומים קודמים. ח"כים ואנשי ציבור הצטרפו ודרשו שפרטיו יאושרו לפרסום, ובסופו של דבר המשטרה הודיעה שתבקש שפרטיו ישוחררו לפרסום כבר בישיבה הבאה.

אז מה היה לנו? מערכת משפט שחלקה עדיין חי בעבר, מטילה גזירות שהציבור כל כך מתקומם מולן, עד שאלפי אנשים מוכנים לעבור על החוק בהתרסה עבור מה שבעיניהם הוא הצדק. ראוי וחשוב שמערכת המשפט תהיה קשובה גם למקרים כאלה, המדגימים בצורה ברורה את חוסר הנחת של הציבור. להערכתנו, הסיכוי שמערכת המשפט תנסה לחסום את הסכר המתמוטט או אף לתבוע את אלפי האנשים שחשפו את פרטי האדם שניסה לשחוט את אשתו קלוש. מי יודע, ייתכן ובמערכת המשפט יפנימו שיש גזרות שהציבור לא מעוניין בכלל לעמוד בהן.

_______________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט ג'ורג' אמוראי

 

 

 

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות