הפגנת מוצ"ש בבלפור התנהלה ללא אלימות והיתה הגדולה ביותר עד כה

דוברות המשטרה מוסרת: במוצאי שבת התקיימו מחאות בירושלים וכוחות המשטרה נערכו במטרה לאבטח את המוחים ולשמור על הסדר הציבורי. המחאות הסתיימו ללא אירועים חריגים
מעיין לביא |
שוטר מפנה מפגינה בהפגנת בלפור, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שוטר מפנה מפגינה בהפגנת בלפור, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי המשטרה, ההפגנות אתמול החלו בשני מוקדים. חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. גם בניסיונות נוספים של המשטרה להסיט את התהלוכה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים. בניגוד להפגנה בשבוע שעבר, הפעם המשטרה הכילה את התהלוכה ולא פיזרה אותה באלימות.

זמן קצר לאחר השעה 21:30, ולאחר שהמפגינים לא חדלו את הקמת הרעש באמצעות כלי הרעש, כרזה המשטרה מספר פעמים בבקשה לחדול את השימוש בכלי הרעש שכללו תופים, צפצפות וצופרים ופעלו להורידו את עוצמת הרעש בהתאם לפסיקת בג״צ.

בהמשך, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת, על כך שההפגנה הסתיימה והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש כי הוא נפתח לתנועת רכבים. על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש, והשוטרים נאלצו לפנותם. לחלקם נרשמו דוחות תנועה.

ההפגנה בבלפור במוצאי שבת. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 16 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין התירוץ הקלאסי של "תקיפת שוטרים". כמו כן חולקו דו"חות על אי חבישת מסיכה.

סנ"צ ניסו גואטה, שתועד תוקף וחונק מפגינים בשבוע שעבר, וששמו הופיע על שלטים ובקריאות של המפגינים, נצפה בעיקר באזור החפ"ק המשטרתי, ופחות התעמת עם המפגינים עצמם.

אתמול התקיימו גם הפגנות "הדגלים השחורים" בעשרות גשרים ברחבי הארץ. המשטרה מסרה כי "אמש פורסם סרטון בו תועד נהג החולף ברכבו על פני מפגינים במחלף הסירה בהרצליה, ומנופף לעברם במה שנראה כאקדח. בעקבות התיעוד נפתחה בדיקה יזומה לבירור פרטי המקרה והבוקר אותרו החשוד ואחיו שהיה עמו ברכב. השניים, תושבי אריאל, נעצרו ונתפס ברשות אחד מהם אקדח פלסטיק. החשודים הועברו לחקירה".

מנופף באקדח מול מפגינים. צילום: מחאת הדגלים השחורים

פינוי מחאת בלפור בסרטון של דוברות המשטרה:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות