האם הריב בין השכנים הסתיים ברצח?

תושב באר שבע נפטר שעות ספורות לאחר שהתקוטט עם שכנו והמשטרה בודקת האם הריב בין השנים הפך לרצח; בית המשפט האריך את מעצרו
ציון חן |
צללית מושיט יד פתוחה

תושב באר שבע נפטר מספר שעות לאחר שהתקוטט עם אחד משכניו והמשטרה טוענת כי יש להאשים את השכן ברצח. השכן טוען מנגד כי העובדה שנעצר רק 12 שעות לאחר המוות מלמדת כי הראיות לכך חלשות. בית המשפט האריך את מעצרו ב-4 ימים.

מפרטי האירוע עולה כי ביום רביעי האחרון, בשעות הערב, פרצה תגרה הבין שני השכנים. כאשר על פי עדויות, השכן שנפטר בהמשך, היה תחת השפעת אלכוהול. המשטרה הגיעה לביתם של השניים בעקבות דיווח למוקד ואף הספיקו לשוחח עם המנוח שסיפר כי שכנו תקף אותו.

המשך פונה השכן שנפגע לקבלת טיפול בבית החולים. למחרת בבוקר, הגיע למשטרה דיווח כי המנוח נפטר מפציעותיו. יחד עם זאת, השכן שהתקוטט עמו, נעצר על ידי המשטרה רק 12 שעות לאחר מכן, ביום חמישי, בשעות הערב.

לדברי המשטרה מעצרו של השכן החשוד ברצח הכרחי, בין השאר על רקע נתיחת הגופה שצריכה להתבצע במנוח, שכן מבית החולים נמסר כי הוא סבל מחבלה קשה של מכה שאובחנה בראשו. על כן החשד הוא שהוא מת כתוצאה מחבלה של המכות ולא מאירוע רפואי שנגרם לו כתוצאה מהקטטה.

סנגורו של העצור, עו"ד נועם בונדר טען כי המשטרה שהייתה בזירה ושמעה מהמנוח בטרם פטירתו כי הוא מצביע על העצור כמי שתקף אותו, וגם ידעה מעדים נוספים שהיו בבניין והזעיקו את המשטרה כי השניים התקוטטו, ולא עצרה אותו מיד, אלא רק 12 שעות לאחר מות השכן לכן, טען, אין מקום לעצור אותו, שכן גם המשטרה לא מצאה שהוא מסוכן עד כדי כך שמעצרו הכרחי.

שופטת המעצרים בבאר שבע אורית ליפשיץ קבעה כי אכן רק הניתוח שלאחר המוות יקבע את סיבת מותו של המנוח. אך יחד עם זאת מהמידע הסודי שהובא לעיונה על ידי המשטרה מקצת פעולות החקירה מצדיקות את החזקתו של האיש במעצר. אף שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של השכן החשוד ב-15 ימים, נענתה השופטת להארכת מעצרו ב-4 ימים בלבד.
________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אורית ליפשיץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות