העונש על חטיפה והריגה? 14 שנות מאסר

זהו העונש שנגזר על טורה אבטם ומור קריספי שהורשעו כי חטפו את מאיר סלומון, בן 19 במותו, על רקע חוב כספי, חנקו אותו למוות והותירו את גופתו עירומה. ביהמ"ש פסק כי השניים יפצו ב-125 אלף שקל את משפחתו של הנרצח
נעמה כהן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, בראשות אב בית הדין השופט אברהם אליקים, גזרו 14 שנות מאסר לטורה אבטם ומור קריספי שהורשעו בעבירות חטיפה והריגה על רקע סכסוך כספי בסך אלפי שקלים. השניים גם יפצו ב-125 אלף שקלים כל אחד את בני משפחת המנוח.

בין שני הנאשמים למאיר סלומון ז"ל, בן 19 במותו, היה סכסוך על רקע חוב כספי בסך אלפי שקלים. השניים הגיעו לדירתו בקרית ים והחלו דופקים ובועטים בדלת, תוך שהם דורשים מהמנוח לפתוח את הדלת. המנוח פתח לנאשמים את הדלת, הנאשמים נכנסו לתוך הבית, והחלו מכים את המנוח באמצעות ידיהם, חונקים אותו, שואלים "היכן הכסף" ומאיימים לקחת את הטלוויזיה מסלון הבית.

בהמשך, כך על פי הרשעתם, הם חטפו אותו תוך שהם גוררים אותו במדרגות הבניין, חונקים אותו, ממשיכים להכות אותו ומאלצים אותו לעלות למונית – אותה הזמינו מבעוד מועד – כשהם מתיישבים במושב האחורי והמנוח ביניהם.

במהלך הנסיעה המשיכו הנאשמים להכות את המנוח באמצעות ידיהם כשהם מקללים אותו ומאיימים עליו שאם לא יחזיר את הכסף יעשו לזה סוף. המנוח בכה, ביקש שיעזבו אותו ואמר שיחזיר להם את הכסף. הנאשמים הורו לנהג המונית לנסוע לרחוב מסוים בקרית ים, שם ירדו הנאשמים עם המנוח, תוך שהם חונקים, מושכים וגוררים אותו לתוך הבניין.

בהמשך, ועל מנת להניע את המנוח להשיב להם את החוב, המשיכו הנאשמים להכות את המנוח באמצעות ידיהם בראשו וכן בכל חלקי גופו תוך שהם משתמשים גם בעצמים קהים, כשהם שווי נפש לאפשרות גרימת מותו של המנוח, עד שגרמו למותו. מותו של המנוח נגרם מחבלת ראש עם דימומים וגופתו נמצאה ערומה, בחניית עפר בקרית חיים.

התביעה טענה כי מכתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים, עולה כי המדובר בנאשמים אכזריים, חסרי רגישות ומסוכנים וכי כל נסיבה לקולה מאבדת ממשקלה ונסוגה אל מול אינטרס הגמול והאינטרס הציבורי, והודגש כי האכזריות באה לידי ביטוי בחייו של המנוח וגם לאחר מותו. הודגש כי המנוח היה בן תשע עשרה בלבד במותו, והותיר אחריו הורים ושלושה אחים אשר שבורים נפשית מאז האירוע נשוא כתב האישום ולא מצליחים להתגבר על האובדן.

באשר להסדר הטיעון ולטווח הענישה המוסכם, נטען על ידי הפרקליטות כי ההסדר התגבש "בעקבות קושי ראייתי משמעותי" שהיה קיים בראיות לגבי כתב האישום המקורי, לרבות באשר לכוונתם של שני הנאשמים בעת המעשים, ולכן – טווח הענישה המוסכם משקף את מכלול הנסיבות ובהן גם הקשיים הראייתיים.

עוד צוין כי לנאשם אבטם עבר פלילי הכולל עבירות אלימות וריצוי מאסרים ארוכים בגינן. לגבי הנאשם קריספי הובהר כי גם בעברו קיימות עבירות איומים, סמים, החזקת סכין, הפרעה לשוטר, שוד ועבירות אלימות נוספות, ובזמן שהיה עצור עד תום ההליכים בתיק זה, הוא איים על סוהר ואף הורשע בגין מעשה זה ונגזר עליו חודש מאסר.

השופטים ציינו כי המעשים האמורים, לא רק שפגעו קשות בערך קדושת החיים ובאינטרס השמירה על ביטחונו האישי של המנוח, אלא גם בערך השמירה על כבוד המת.

"התנהלותם הרעה והאכזרית של הנאשמים", נכתב בגזר הדין, "הביאה לקיפוד חייו של המנוח בדמי ימיו ולפגיעה קשה וכואבת בבני משפחתו. בנוסף לחטיפתו האכזרית של המנוח מביתו-מבצרו ולאלימות הקשה שהפגינו הנאשמים כלפיו עד שהשיב נשמתו לבורא, יש לציין לחובת הנאשמים כי פגעו גם בכבוד המת בהותרת גופתו של המנוח באופן שחילל את כבודו וכן כי נמלטו מהמקום עד למעצרם רק כעבור כ-10 ימים. כל אלו לצד עברם הפלילי של הנאשמים, מצדיקים את קביעת עונשם קרוב לרף העליון של טווח הענישה המוסכם".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אברהם אליקים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות