נפלת בירידה מהאוטובוס? אולי מגיע לך פיצוי

האם נפילה באוטובוס נחשבת לתאונת דרכים? האם פציעה בעת ירידה או עלייה לרכב תחבורה ציבורית היא תאונה? כך תדעו כיצד לפעול
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%9a-%d7%99%d7%97%d7%96%d7%a7%d7%90%d7%9c |
אוטובוס של חברת דן

נסיעה באוטובוס חוסכת לנו את כאב הראש של הפקקים, את הנהיגה בכבישים ואת הקשיים במציאת חנייה. זה נכון, אבל לפעמים קורה שאנחנו נחבלים בירידה או מהעלייה מהאוטובוס מכל מיני סיבות. האם פגיעה שכזו נחשבת לתאונת דרכים? האם אנחנו יכולים לתבוע פיצוי? ואת מי? בואו נעשה קצת סדר בדברים.

נפילה במדרגות בזמן עלייה לאוטובוס, בירידה ממנו או במהלך הנסיעה נחשבת לתאונת דרכים.

אם למשל במהלך הנסיעה הנהג בלם בפתאומיות ונפלת זוהי תאונה. אם נפלת כשביקשת לרדת מהאוטובוס, או אם הנהג המשיך בנסיעה ונחבלת, מדובר בתאונת דרכים.

העובדה שמדובר בתאונת דרכים מאפשרת לנו לתבוע פיצוי מחברת הביטוח שביטחה את האוטובוס בביטוח חובה. כדאי שתדעו מה לעשות מבעוד מועד, כדי שברגע האמת תוכלו להגיע מוכנים לתביעה. זכרו שבתביעת תאונת דרכים אין התייחסות למי אשם בתאונה ובפגיעה.

אם נפצעתם, פנו לקבלת טיפול רפואי ראשוני בהקדם האפשרי, בחדר מיון, בקופת חולים או במוקד חירום, ציינו בפני נותן השירות הרפואי כי מדובר בתאונת דרכים ותוודאו כי הדבר מתועד ברשומה הרפואית הראשונה.

עו"ד לילך יחזקאל

פרטו בפני הצוות הרפואי את כל הפגיעות כתוצאה מהתאונה, אזורים בגוף שנפגעו, תחושות, כאבי ראש וכדומה. תדאגו לתיעוד של מהלך הטיפול ותזכרו לשמור אצלכם במסודר כל מידע, טופס ותיעוד שניתן.

לאחר שקיבלתם טיפול רפואי עליכם לפנות לתחנת המשטרה ולדווח כי הייתם מעורבים בתאונת דרכים. תדאגו לקבל אישור משטרה על פגיעה בתאונה. את המשטרה עליכם גם לעדכן בטיפול הרפואי שקיבלתם ובמידת האפשר בפרטי האוטובוס שבו נסעתם. גם כן, כמו בטיפול הרפואי, ובכלל בכל התהליך, חשוב שתקפידו לשמור על תיעוד של כל פעולה שלכם ושמירה על כל האישורים שקיבלתם.

תאתרו את פרטי האוטובוס והנסיעה שבה נסעתם דרך כרטיס הרב קו או דרך כרטיס הנסיעה שקיבלתם. אם היו עדי ראייה לתאונה, נסו לקחת את פרטיהם, כדי שבמידת הצורך יוכלו לסייע לכם בתביעה.

עליכם לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים כדי שיוכל לפעול בשמכם להגשת התביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את האוטובוס. עורך הדין ימשיך לכוון אתכם ולייעץ לכם על מנת להגיש תביעת פיצויים מלאה ככל הניתן שתטיב עם האינטרסים שלכם.

זכרו כי במקרים מסוימים של רשלנות מצד חברת האוטובוס או הנהג, ניתן גם להגיש תביעת נזיקין נגד חברת האוטובוס באופן ישיר.

חשוב לדעת, שבמקרים מסוימים פגיעה במהלך הנסיעה באוטובוס יכולה להיחשב כתאונת עבודה. אם למשל הנסיעה באוטובוס הייתה בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו – מדובר בתאונה שהיא גם תאונת עבודה. כדי למצות את הזכויות המגיעות לכם עליכם לפנות בתביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר באירוע כתאונת עבודה.


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות