דוד המים גרם לנזק לפנטהאוז; בעליו יפצו

בעל דוד מים טען שאינו אחראי לנזק שנגרם לדירת הפנטהאוז, אך בית המשפט קבע כי יפצה את בעליו ביחד עם נציגות הוועד ב-24 אלף שקל
רונן לוי |

רשמת בית משפט השלום בהרצליה, יעל מרמור דומב, חייבה את תושב הרצליה ונציגות ועד הבית בו הוא מתגורר בכ-24 אלף שקלים לדיירים בבניין לאחר שהתכחש לנזקים שנגרמו כתוצאה מנזילת מים מדוד המים שלו לדירה שלהם.

התובעים הם בעליה של דירת פנטהאוז בבניין מגורים, כשתקרת הדירה מצויה תחת גג הבניין שהינו רכוש משותף. בתביעה שהגישו, טוענים בעלי הפנטהאוז כי לפני כשנתיים הבחינו בנזילת מים מהתקרה לתוך חלל דירתם.

התובע עלה לגג הבניין, שם ראה את רצפת הגג מוצפת והבין כי מקור הנזילה הוא מדוד מים השייך לנתבע, בעל דירה בבניין. התובע סגר את ברזי ההזנה של כל הדודים והודיע לדיירי הבניין ולנתבע על כך. אולם לגרסת התביעה, בעל הדוד הכחיש כי מקור הנזילה בדוד שלו וסירב להזמין בעל מקצוע לתיקון התקלה. על פי התביעה, רק לאחר עשרה ימים הזמין הנתבע בעל מקצוע וזה אישר כי מקור הנזילה בדוד שלו.

באשר לנציגות הדיירים טען התובע כי היא סירבה להפעיל את חברת הביטוח של הבניין והתעלמה מחובתה לתיקון והחזקה תקינה של גג הבניין, בין היתר באמצעות שאיבת המים שהצטברו בגג. כתוצאה מהנזילה נגרמו נזקים כבדים למבנה הדירה ולתכולתה וכן נוצר קצר חשמלי אשר פגע במערכת המיזוג המרכזי בדירה.

הנתבעים דחו את הטענות ובעל הדוד טען כי מישהו חיבל בדוד המים שלו. לגרסתו, לאחר שפנו אליו התובעים בנוגע לנזילה עלה לגג הבניין עם התובע, והבחין כי צינור העודפים של הדוד אינו במקום וכי הכיסוי התחתון שלו חשוף, באופן המעלה חשד למעורבות יד אדם בדבר. חשד זה התחזק, לטענתו, נוכח התנהלות התובע שסגר את ברזי ההזנה של כל הדודים על דעת עצמו באופן בלתי סביר ובניגוד לחוק.

עוד ציין בעל הדוד, כי הזמין איש מקצוע שדווקא קבע כי אין כל נזילה מהדוד, וכעשרה ימים לאחר מכן הזמין איש מקצוע נוסף לשם הסרת כל ספק, וזה קבע שנית כי אין כל כשל בדוד. נציגת הדיירים טענה מצדה, כי התביעה נובעת מסכסוך מתמשך בין התובעים לדיירי הבניין הכולל ניהול הליכים משפטיים נוספים מעבר לתביעה הזו.

הרשמת מרמור דומב, קיבלה את התביעה בחלקה וציינה כי טענות בעל הדוד לפיהן לא הייתה כל בעיה בדוד ועל כן כמות המים שנזלה הייתה זניחה, אינה תואמת את התמונות שהוצגו בפניה. לדבריה, אף שיכול היה הנתבע לספק ראיות להוכחת טענתו זו ללא מאמץ רב, לא עשה זאת.

על כן, קבע בית המשפט כי בעל הדוד ישלם לתובעים 16 אלף שקל ואילו נציגות הדיירים תשלם לתובעים פיצוי בסכום של 7 אלף שקל. "משאין מחלוקת כי צינור העודפים של הדוד דלף לכיוון הגג המשותף וכי במועד זה הייתה הצפה בגג המשותף, המסקנה המתבקשת היא כי ההצפה נוצרה מנזילה זו", כתבה הרשמת בהחלטתה.

השופטת הוסיפה: "לאור כל האמור מצאתי כי התובעים הצליחו להוכיח ברמה הנדרשת במשפט אזרחי את הטענה כי במועד הרלוונטי הייתה נזילה משמעותית מצינור העודפים של הדוד באופן שגרם להצפה בחלק הגג המשותף ולנזילה שחדרה לדירת התובעים וגרמה לנזקים".

________________________________

לצפייה ודירוג כבוד הרשמת יעל מרמור דומב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות