עבודות שירות לעו"סית שגנבה כספים שיועדו למשפחות נזקקות

העובדת הסוציאלית הודתה במסגרת הסדר טיעון בגניבת מוצרים ושירותים המיועדים למשפחות נזקקות ותרצה עבודות שירות במשך 4 חודשים
דנה לווינסקי |

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, איתי ברסלר-גונן, גזר היום במסגרת הסדר טיעון, 4 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, על עובדת סוציאלית שנאשמה בגניבת מוצרים ושירותים המיועדים למשפחות נזקקות. "כל יום מחדש אני מביעה חרטה עמוקה, צער ובושה", אמרה העובדת בבית המשפט.

הנאשמת, הייתה עובדת ציבור שהועסקה על ידי עיריית באר שבע כעובדת סוציאלית ולקחה חלק בתוכנית של משרד הרווחה בשיתוף קרן רש"י וארגון הג'וינט, במסגרתו העניקו תרומות למשפחות נזקקות.

על פי כתב האישום, במהלך עבודתה של הנאשמת היא נטלה לרשותה מוצרים ושירותים בסכום של כ-40 אלף שקל תוך זיוף חתימות של הנזקקים על אישורי קבלת השוברים. בכך, נטען, גנבה העובדת נכס שהופקד אצלה לצורך מטרה אחרת שהיא מטרת רווחה ופעלה במסגרת תפקידה תוך הפרת אמון ומרמה.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון ביניהם כבר בשלב השימוע והגישו כתב אישום במסגרת הסדר כולל הסכמה על עונשה. לפיו ההסדר, תרצה הנאשמת 4 חודשי מאסר בעבודות שירות וכן מאסר מותנה מוסכם וקנס מוסכם.

לפני גזר הדין, אמרה הנאשמת בבית המשפט: "אני רוצה להגיד שמאז מה שקרה אני כל יום מחדש מביעה חרטה עמוקה, צער ובושה. אני עשיתי דרך מאז, אני עובדת במקום עם ילדים על הרצף האוטיזם וזאת העבודה הכי חשובה בשבילי ואני מרגישה שזה הפיצוי שלי אחרי מה שעברתי. זה משמעותי לי, אני קמה בשבילם בבוקר, אני מרגישה שאני מחזירה קצת לעולם אחרי מה שעשיתי".

עוד הוסיפה הנאשמת: "אני יודעת שאני לעולם לא אכפר על כך אבל זאת הדרך היחידה שמצאתי. לקח לי הרבה זמן לשקם את החיים ואני עדיין בתוך תהליך אבל בסופו של דבר הצלחתי בדבר אחד קטן ואני אשמח להתחשבות, אף על פי שאני יודעת שיש נתונים לא פשוטים, אבל אני לוקחת את האחריות, מביע חרטה ומבקשת התחשבות על מנת שאחזיק במקום העבודה שנותן לי אוויר לנשימה".

השופט ברסלר-גונן, שקיבל את הסדר הטיעון, ציין בגזר הדין כי "הנאשמת פגעה בערכים המוגנים הנוגעים לא רק לאמון שניתן בעובדי ציבור אלא גם לאמון שנותנים גופים תורמים ברשויות השונות שהכספים יגיעו ליעדם, כמו גם באמון שתולים הנזקקים ברשויות כשהם מבקשים את הסיוע שלו הם כה נדרשים".

השופט והוסיף: "הפגיעה משמעותית והעונש המוסכם מקל עם הנאשמת, אולם בשים לב להחזר הכספי שהיה כאמור תנאי לאימוץ ההסדר ולעונש המאסר המותנה המוסכם, אין עילה להתערב בהסדר. יש להביא בחשבון לא רק את נטילת האחריות והחיסכון בזמן שיפוטי, אלא גם את חלוף הזמן מאז שנה וחצי מהאירועים".
___________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי ברסלר-גונן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות