רצח בשוגג עובר אורח במהלך ניסיון חיסול ונידון למאסר עולם

סלים אבו-נאג'י, תושב נצרת, הגיע למאפיה בעיר ברגע הלא נכון ונורה למוות. בגז"ד בעניינו של הרוצח, עבד אלמג'יד ואכד, כתבו השופטים: "כל 'חטאו' היה בכך שטייל עם נכדתו ובניסיון להציל אותה, נשכב מעליה וכך מצא את מותו"
אייל חן |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, בראשות אב בית הדין אשר קולה, גזרו מאסר עולם על עבד אלמג'יד ואכד, שירה בסלים אבו-נאג'י, 3 יריות שפגעו ברגליו וכן הוסיף וירה עוד כחמש -שש יריות, שאחת מהן הרגה עובר אורח תמים. פרט למאסר עולם, השופטים הורו לואכד לשלם פיצויים לבני משפחתו של המנוח בסך 258 אלף שקלים. "כל 'חטאו' של המנוח היה בכך שטייל עם נכדתו בת ה-3 ובניסיון להציל את נכדתו הקטינה, נשכב מעליה, וכך מצא את מותו".

ואכד הורשע ברצח בשבוע שעבר בביהמ"ש המחוזי בנצרת. לפי הרשעתו, לאחר שהגיע למאפייה בנצרת על אופנוע, ירה שלושה כדורים לעבר עובד המאפייה שנפגע בירכיו וכתוצאה מכך, התמוטט ונפל על המדרכה והמשיך לירות עוד 5 כדורים נוספים וכתוצאה מירי זה נהרג זאהר תאופיק כשחלף על פני המאפיה בעודו אוחז בידו את נכדתו הקטינה. שלושה כדורים פגעו ברכב שחלף ברחוב וכדורים נוספים פגעו באזור המאפיה.

לשלב הטיעונים לעונש הגיע גם בנו של המנוח, ג'ריס תאופיק, בנו של המנוח שסיפר על אביו: "אבא היה בן 57 במותו. היה אדם נורמטיבי שמעולם לא עבר על החוק, אבא היה אדם מכובד שחינך את ילדיו לאהבה ולכבד כל אדם. אבא היה דמות מפורסמת מאד בחברה הערבית, היה נגן עוד מפורסם, העוד היה איבר מגופו של אבא ונהג להופיע בחתונות ואירועים רבים, כל חייו היה מפזר שמחה לכלל הציבור".

השופטים ציינו בגזר הדין כי תאופיק שנהרג מהירי כל "חטאו" היה בכך שטייל עם נכדתו בת ה-3 והמנוח בניסיון להציל את נכדתו הקטינה, נשכב מעליה, וכך מצא את מותו. "לאחר שנתנו דעתנו לטיעוני הצדדים, אנו סבורים אכן, כי העונש הראוי בנדון שלפנינו הינו מאסר עולם ואין לגזור על הנאשם עונשי מאסר נוספים בפועל, בגין העבירות הנוספות בהן הורשע", כתבו השופטים והוסיפו באשר לפיצויים: " אנו רואים לנכון לקבוע, כי מרבית סכום הפיצוי יועבר לנפגעי העבירה משפחת המנוח (233 אלף שקלים) ומיעוטו לנפגעים האחרים (25 אלף שקלים לשלושת הנפגעים)".

___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אשר קולה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות