כתב אישום: ניצלו את הפטור ממע"מ באילת כדי לחמוק ממס

כמה בעלי חנויות חשמל נאשמים כי העלימו מס במיליוני שקלים כשהציגו בכזב עסקאות למכירת סלולר שנמכרו באילת אף שביצעו את העסקה במחיר מלא מחוץ לגבולות העיר הדרומית
אייל חן |

במחלקה המשפטית מכס ומע"מ בבאר שבע טוענים כי בעלי חנויות חשמל מאילת העלימו מס במיליוני שקלים דרך עסקאות מכירת סלולרי כוזבות המנצלות לכאורה את הפטור ממע"מ הקיים בעיר הדרומית, כך עולה מכתב האישום שהוגש בפרשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע תכנית עבריינית שמטרתה הייתה לחמוק ממס. השיטה של המעורבים הייתה דיווח
בכזב על עסקאות של רכישת סלולרי כאילו התרחשו בעיר הדרומית הפטורה ממע"מ אף שהעסקאות בוצעו במחיר מלא מחוץ לגבולותיה.

הנאשמים הם: דוד ציון דוד, מנהלה של חברת אופיס 3000 אילת בע"מ, שרון כהן, מנהל חברת ש. כהן ניהול ואחזקות בע"מ. כתבי האישום מתייחסים גם לחברות שבשליטת קרובי משפחתו של ציון דוד והן: אולסל אילת בע"מ וחברת 'ב.נ.ק מיזמים אילת בע"מ'.

כתב האישום, המייחס לנאשמים שורה ארוכה של עבירות על פקודת המכס, חוק מע"מ וחוק איסור הלבנת הון, הוגש על ידי עוה"ד רעות סנה ועינב לוי בעקבות חקירה שנוהלה ע"י חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז יחד עם מכס ומע"מ אילת.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2017, במסגרת מצג השווא של מכירת הטלפונים הסלולריים באזור אילת, הוציאו הנאשמים חשבוניות מס לנאשמים אחרים בסכום כולל של כ-4.8 מיליון שקלים. החשבוניות נחזו לחשבוניות בגין מכירת מכשירים סלולריים, אולם בפועל העסקאות הללו לא בוצעו. לפי האישום, הטלפונים הסלולריים שלכאורה נמכרו בין החברות, נמכרו לגורמים שונים שאינם תושבי אילת תוך ידיעה שבכוונתם להבריחם מחוץ לאזור אילת.

כתב האישום מייחס לציון דוד ולחברת אופיס 3000 שבבעלותו, עבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון וזאת על כן הם נאשמים בעבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון על הוצאת חשבוניות פיקטיביות במטרה לחמוק ממס. עוד הם נאשמים פעלו ברכוש אסור בסכום כולל של כ-7.3 מיליון שקל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות