לא זזים, בלי אישור בית המשפט

האם מסתמנת מגמת החמרה בכל הקשור להעתקת מקום המגורים של הורים גרושים? 3 פסקי דין מהחודש האחרון מצביעים על כך שכן
אייל חן |

3 פסקי דין שניתנו במהלך החודש האחרון בבתי משפט לענייני משפחה מצביעים על כך שמסתמנת החמרה בהתייחסות של שופטים לבקשות של הורים גרושים להעתיק את מקום מגוריהם. באחד המקרים הורה בית המשפט לאם לשני ילדים שעברה מכפר סבא לבת ים להשיב את הילדים לאלתר ואם לא כן תישלל ממנה המשמורת עליהם.

על פי ההחלטה שניתנה בשבוע שעבר בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, הורתה השופטת קרן גיל לאם להשיב את הילדים לבת ים, עד לסוף חודש אוגוסט, זאת בהתאם לבקשה שהגיש בעניין האב. זאת לאחר שצוין כי האם העתיקה את מקום מגוריה מבלי להמתין להחלטת בית המשפט. נקבע שאם לא תחזור בהקדם לעיר תעבור המשמורת לידי האב.

לפי החלטת בית המשפט, אף שהאם אמנם רשאית לבחור היכן היא עצמה תתגורר, הדבר אינו מקנה לה את האפשרות לקבוע איפה יתגוררו ילדיה והיכן יתחנכו. השופטת ציינה כי לא נבדק האם שינוי המגורים הוא לטובת הילדים ולא התקבלה חוו"ד בעניין של גורמים מקצועיים, זאת בעוד הצדדים מקיימים משמורת משותפת מלאה. בית המשפט אף חייב את האם בהוצאות משפט של כ-5 אלף שקל.

ההחלטה הזו של השופטת גיל מצטרפת לשתי החלטות נוספות שניתנו בבתי המשפט לאחרונה. בשני המקרים דחו בתי המשפט את בקשותיהן של אימהות להעתיק את מקום מגוריהן מסיבות שונות.

פסק דין נוסף, שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי השופט שאול שוחט, מונע גם הוא מאישה להעתיק את מקום מגוריה. האם ביקשה לעבור ולהתגורר ליד משפחתה, הנמצאת במרחק של כ-40 קילומטר ממגורי האב. פסק דין זה ניתן במסגרת ערעור שהגישה האם על ההחלטה שניתנה בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב על ידי השופטת איריס ארבל אסל. השופטת דחתה את בקשתה של האם לעבור דירה בשל מצב היחסים הרעוע גם כך בינה לבין הגרוש וציינה כי שינוי מקום המגורים רק יהווה מקור סכסוך נוסף. את האב ייצגו בהליך עוה"ד ארתור שני ורונית א. זיסמן.

במקרה אחר דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע ערעור שהגישה אם על כך שתביעתה להעתקת מקורם מגורי שתי בנותיה הקטינות נדחתה. גם כאן עברה האם עוד בטרם ניתן אישור לכך על ידי בית המשפט לענייני משפחה. לאחר שנודע על מעבר הדירה, הורתה שופטת בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, רות אטדגי פריאנטה, לאם לשוב לעיר המקורית. גם חוות דעת של עובדת סוציאלית שהציגה האם לא שכנעה את בית המשפט ועל כן ערערה לבית המשפט המחוזי. הרכב של שלושה שופטים קבע שאין לקבל את ערעורה של האם והיא חויבה בהוצאות בגובה 10 אלף שקל.

___________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת קרן גיל

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות אטדגי פריאנטה

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול שוחט

_________________________

חברת עורכי דין א. זיסמן שני

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות