פשרה בייצוגית: תלושי קנייה למי שרכשו תנור תקול של סמסונג

לקוחות שרכשו תנור מדגם פגום של חברת סמסונג יקבלו תלושי קנייה על סך 150 שקל במסגרת הסכם פשרה בייצוגית
דנה לווינסקי |
תנור מתוצרת סמסונג

שופטת בית משפט המחוזי בתל אביב, עידית ברקוביץ קיבלה בקשה להסתלקות מבקשה לאישור תובענה כייצוגית, כנגד חברת סמסונג, בעקבות הסדר עם המבקשים. לפי הפשרה, כל מי שרכש תנור מדגם מסוים של סמסונג, יקבל תלושי קנייה על סך 150 שקלים, לרכישת מוצרי חשמל מתוצרת סמסונג, במחיר קנייה מינימלי של 600 שקלים, למימוש ברשת א.ל.מ.

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה נגד חברת סמסונג והמשווקת שלה סמ-ליין בע"מ, טענה לקוחה כי רכשה תנור של חברת סמסונג מדגם BF1N4T094. לטענתה בדגם זה ובדגם נוסף – BF1N4T023 קיימת תקלה סדרתית שגורמת לנתק בין הטמפרטורה כפי שמכוונת על ידי המשתמש, לבין הטמפרטורה השוררת בתא התנור בפועל.

כתוצאה מהתקלה, נטען, מאפים המוכנסים לתנור נשרפים, חלקם לא נאפים בצורה אחידה וחלקם נאפים בצורה לא תקינה. עוד טענה הלקוחה, כי חיווי הטמפרטורה בתנורים מתבצע באמצעות צפצוף, אשר חוזר על עצמו בכל כמה דקות לאורך כל משך האפיה, לעיתים במשך שעות באופן היוצר מטרד. המבקשת צירפה לבקשתה, בין היתר, תצהירי בעלי תנורים נוספים שהתלוננו על בעיות טמפרטורה, כאמור וכן חוות דעת מטעמה, על פיה קיים כשל בייצור או בתכנון התנור.

חברי הקבוצה הוגדרו: "כל מי שבמהלך שבע השנים טרם הגשת הבקשה רכש תנור סמסונג מהדגמים נשוא הבקשה או כל דגם אחר שיתברר כי יש בו את הכשלים מושא התובענה". בבקשתה, דרשה הלקוחה פיצוי אישי של 2,000 שקלים וכן פיצוי לכלל חברי הקבוצה בסכום של כ-20 אלף שקלים.

חברת סמ-ליין, טענה בתשובתה לבקשה כי היא יבואנית התנורים וכי אינה נוטלת חלק בייצורם אלא מוכרת אותם לצרכנים כפי שהיא מקבלת אותם מידי היצרן, סמסונג. מכל מקום, נטען, אין כל ראיה לפגם בתנורים, וודאי לא סדרתי. עוד ציינו בסמ-ליין כי הדוגמאות שפורט בתביעה הן של תנורים תקולים שלא טופלו כראוי על ידי הלקוחות. מעבר לכך, תקופת אחריות היבואן מסתיימת שנה לאחר רכישת התנור. התנורים המצוינים בבקשת האישור, כך לגרסת היבואנית, נרכשו למעלה משנה ממועד הגשת התביעה ועל כן לא מתקיימת זיקה בין עוסק ללקוח.

לטענת חברת סמסונג, התנורים מיוצרים בהליך תכנון וייצור קפדני הכולל בקרת איכות יסודית. מעבר לכך, לסמסונג אין כל יריבות עם הלקוחה, שכן היא לא שמכרה את התנורים לחברי הקבוצה. עוד ציינה יצרנית מוצרי החשמל כי לא נגרם כל נזק למבקשת, כמו גם לשאר חברי הקבוצה.

לאחר שלב גילוי המסמכים, ולאור הנתונים שנחשפו בפני המבקשת, התברר כי הקבוצה צפויה להיות קטנה יותר וכן כי קיים ספק באשר להצדקה לניהול ההליך ועל כן הצדדים הגיעו ביניהם להסכמות.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עידית ברקוביץ, אישרה את ההסכם ולפיו הבקשה לאישור תביעה תימחק. עוד הוסכם כי מבלי להודות בטענות המבקשת, יעניקו סמסונג וחברת סמ-ליין הטבה ללקוחות שרכשו תנורים מדגם BF1N4T094 החל מתאריך 18 באפריל 2010 בתלושי קנייה על סך 150 שקלים, לרכישת מוצרי חשמל מתוצרת סמסונג, במחיר קנייה מינימלי של 600 שקלים, למימוש ברשת א.ל.מ.

ההטבה תוצע לתקופה של שלושה חודשים. לצורך קבלתה, יהיה צורך להיכנס לאתר ייעודי של חברת סמ-ליין, שם ימלאו הלקוחות פרטיהם, יצרפו הוכחת רכישה של התנור, או תצהיר בדבר רכישת התנור ולאחר בדיקה, יקבלו במייל חוזר את התלוש הקנייה למימוש. השופטת גם קבעה שהמבקשת תקבל גמול של 11 אלף שקל וכן ישלמו לבאי כוחה כ-24 אלף שקלים.

___________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עידית ברקוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות