המחוזי הורה להחזיר מיידית רשיון נשק למאבטח על אף תיק פלילי

מאבטח, חובב רדיו, הזמין ציוד תקשורת מחו"ל ואף שילם עליו את המכס כדין. ואז החליטו בפרקליטות לבדוק אפשרות להעמידו לדין, ולקחו ממנו את רשיון הנשק – מה שגרם לפיטוריו מהעבודה. בית המשפט היה קשוב לאזרח
רונן לוי |

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, הורה על ביטול החלטתו של פקיד הרישוי לשלול את רשיון הנשק של מאבטח בבית חולים בשל תיק פלילי שמתנהל נגדו. השופט וינוגרד קיבל את עתירתה של עו"ד סיוון כהן, לפיה שלילת רשיון הנשק של מרשה התקבלה בצורה שרירותית ותפגע במקור פרנסתו. כמו כן, הורה השופט למשרד הפנים, לשלם לעותר הוצאות בסך 7,500 שקלים.

בעתירה התבקש בית המשפט להורות על ביטול החלטתו של פקיד הרישוי לכלי יריה, לבטל את רישיון העותר לנשיאת כלי יריה ארגוני. על פי עו"ד כהן, כתוצאה מהחלטה זו נמנע ממרשה להמשיך ולשמש בתפקידו כמאבטח נושא נשק בבית החולים שערי צדק בירושלים. בעתירה נטען כי התוצאה הישירה של ביטול הרישיון היתה שינוי תפקידו במערך האבטחה באופן שהוביל לירידה תלולה בשכרו, ואף נטען כי הוחלט על פיטוריו מהעבודה בשל היעדר האפשרות להמשיך להעסיק אותו ללא רישיון נשק.

עו"ד סיוון כהן

בחודש ספטמבר האחרון נחקר העותר במשטרה, בגין חשד מעורבות לכאורית בעבירות על חוק שירות הביטחון הכללי, האזנת סתר והוראות בטחון, עת נמצא בחזקתו ציוד אלקטרוני המשמש להאזנה לרשתות תקשורת. העותר, שיתף פעולה באופן מלא עם צוות החקירה, ומסר גרסתו המפורטת תוך שימת דגש לעובדה כי הציוד המדובר הוזמן מחו״ל מטעם השתייכותו לאגודת חובבי הרדיו בישראל, ולצורך זה בלבד.

בדיון בבית המשפט טענה עו"ד כהן כי הציוד שוחרר על ידי המכס, וכך יד אחת של הרשות נותנת היתר לשחרר ציוד אלקטרוני תחת תשלום אגרות כדין, והיד השניה אוסרת את השימוש בו, וההחלטה וההמלצות שניתנו הן כלאחר יד, בשרירותיות של ממש. "אנחנו סבורים שבית המשפט שצריך לבקר את ההחלטה שניתנה על ידי הרשות ולהשיב את הרישיון של העותר ולפסוק הוצאות, כאשר נגרמה לעותר פגיעה אנושה והחלטה זו גדעה למעשה את מטה לחמו, בטח בתקופה כל כך רגישה בשל הקורונה ושגם כך קשה למצוא מקומות עבודה", אמרה עו"ד כהן.

כאמור, השופט וינוגרד קיבל את עתירתה של עו"ד כהן, והורה מיידית להחזיר למרשה את רשיון הנשק, כשהוא מציין כי קיים ספק רב ביותר בנוגע להיתכנות שיוגש כנגד העותר כתב אישום, אף אם העניין מצוי בבדיקה של הפרקליטות. "לא נראה שחומר החקירה מציב בסיס ראייתי לעבירה כלשהי, למעט החזקת ציוד תקשורת ללא רישיון כדין ואולי להאזנה למשטרת התנועה", כתב השופט, והוסיף: "אף אם יתכן שדרך פעולתו של העותר לא עלתה בקנה אחד עם הוראות החוק המחייבות קבלת רישיון, נראה שארוכה הדרך בין קביעה זו, לבין הקביעה שמדובר באדם המסוכן לציבור שאין באפשרותו לשאת נשק לפרנסתו".

לאחר קבלת ההחלטה ביקשה המדינה מהשופט לעכב את החלטתו במספר ימים, על מנת להגיש ערעור, אולם זה לא נעתר לבקשה וקבע כי רשיון הנשק יוחזר מיידית לעותר.

לאתר של עו"ד סיוון כהן
__________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט רם וינוגרד

_________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות