בקשה לאישור ייצוגית נגד רשת אושר עד: שיווקה חטיף לא כשר

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד הרשת, הפונה למגזר החרדי, נטען כי חטיף "nature valley" שמכרה איננו מאושר על ידי הרבנות
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
כשרות באושר עד אושר

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של מיליוני שקלים נגד רשת הסופרים אושר עד ונגד היבואן 'רותם מיטרו סחר' בטענה כי שיווקו ומכרו חטיף גרנולה לא כשר. בבקשה נטען מדובר בחטיף המיובא בייבוא מקביל שלא אושר על ידי הרבנות, אך נחזה לכזה. "אם היינו יודעים שהחטיף אינו כשר לא היינו רוכשים אותו", נכתב בתביעה.

עוה"ד יוסף-חי אביעזיז, המכהן כסגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות-ארצי ועו״ד שלומי לוי, המייצגים את התובעים, טוענים בבקשה כי בפני הצרכנים הוצג מצג שווא והחטיף הוצג כ"כשר" וכ"מאושר" על ידי הרבנות הראשית – "בעוד איננו כשר ואיננו מאושר".

עו"ד יוסף-חי אביעזיז

על פי הבקשה לאישור התובענה, רשת אושר עד שיווקה בתקופה האחרונה את חטיף הגרנולה המיובא בייבוא מקביל על ידי חברת רותם מיטרו סחר. על גבי המוצר צוין כי הוא כשר ומאושר על ידי הרבנות הראשית "על אף שלא אלו פני הדברים".

בהתאם לתשתית העובדתית בכתב התביעה, מציינים עוה"ד יוסף-חי אביעזיז ושלומי לוי כי לפני מספר שבועות, הודיע ועד הכשרות "סטאר קיי" כי על גבי המוצר גרנולה תחת המותג Nature Valley מופיעה חותמת הכשרות שלו – כאשר מדובר לטענתו של גוף הכשרות ב"זיוף כשרות והונאת הציבור".

עוד מצוין כי בשבוע שעבר, פרסמה הרבנות הראשית אזהרה דומה, בה הודיעה כי המוצר לא אושר על ידי הרבנות הראשית לישראל, חרף העובדה שכיתוב זה מופיע על גביו של המוצר. לעמדת הרבנות הכיתוב המופיע על המוצר הוא "מזויף וללא אישור מחלקת הייבוא".

חטיף לא כשר נמכר באושר עד

בהתאם לכתב התביעה, התובעים מבקשים פיצוי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לכל חברי הקבוצה. לשיטתם הם הוטעו על ידי מצג השווא שהציגו החברות, ולכן זכאים לפיצוי ממוני ישיר של עלות המוצר. לטענתם, מתקיים כשלון תמורה מלא בהינתן שאם היו יודעים שמדובר במוצר שאינו "כשר"- כלל לא היו רוכשים אותו.

עוד נטען בתביעה כי הצרכנים זכאים גם לפיצוי בלתי ממוני הנובע לשיטתם מהתחושות הקשות לאחר שגילו שצרכו מוצר שאינו כשר על אף שצוין על גבי המוצר שהוא כשר.

עוה"ד אביעזיז ולוי, מציינים עוד כי מדובר בהתנהלות חוזרת של שיתוף פעולה בין היבואן, לבין רשת אושר עד. לשיטתם, הרבנות הזהירה עוד בשנת 2018 שהמוצר הנו ללא אישור הרבנות חרף הציון על גבי המוצר.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות